اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کره در اقتصاد قزاقستان

رئیس جمهور قزاقستان گفت: سرمایه‌گذاری کره در اقتصاد این کشور از 7 میلیارد دلار هم فراتر رفته است.

7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کره در اقتصاد قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در همایشی بین‌المللی مجازی در زمینه همکاری اقتصادی شمالی شرکت و سخنرانی کرد.

این همایش در پایتخت کره جنوبی تحت شعار «تغییرات جهانی پس از کووید 19 و آینده همکاری اقتصادی شمال» برگزار شد.

تاکایف استراتژی «سیاست جدید شمال» رئیس جمهور کره جنوبی را که طی سه سال اخیر بارها به روز بودن و پایداری خود را ثابت کرده مثبت ارزیابی و از رویکرد آینده‌نگر آن برای ایجاد یک اوراسیا مرفه‌تر، بهم پیوسته و با ثبات، استقبال کرد.

بنابر سخنان رئیس جمهور قزاقستان، در حال حاضر، زمانی که جهان با چالش‌های بی سابقه پاندمی کرونا مواجه شده هم افزایی اراده سیاسی و تدبیر اقتصادی اهمیت حیاتی و تعیین کننده را کسب کرده است.

ضمن سخنانی در مورد مشارکت استراتژیک قزاقستان و کره جنوبی مبتنی بر ارزش‌های مشترک، حمایت متقابل و روابط نزدیک بین مردم، تاکایف به سهم هم‌میهنان کراه‌ای کشورش اشاره کرد که به عنوان «پل طلایی» دوستی بین مردم دو کشور خدمت می‌کند.

وی گفت: سرمایه‌گذاری کره در اقتصاد قزاقستان از 7 میلیارد دلار هم فراتر رفته و علیرغم تلاطم جهانی، تجارت دوجانبه بین دو کشور رشد مداومی را نشان داده است.

تاکایف در بخش دیگری خاطرنشان کرد که 70 درصد تولید ناخالص داخلی تمام 5 کشور آسیای مرکزی با قزاقستان مرتبط است.

وی با بیان این که کره در رتبه دهم سرمایه گذاران اصلی این کشور قرار دارد به ظرفیت استفاده نشده موجود برای توسعه همکاری‌های متقابل سودمند بین دو کشور اشاره کرد.

تاکایف گفت: بازدید تاریخی «مون جائه این» رئیس جمهور کره از نورسلطان در آوریل سال 2019 میلادی صفحه جدیدی را در روابط دوجانبه گشود و برنامه «نسیم تازه» که در جریان این سفر به امضا رسید متمرکز به ارتقاء همه جانبه روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین دو کشور است.

رئیس جمهور قزاقستان اظهار داشت: برنامه نسیم تازه و استراتژی سیاست جدید شمالی مطابق با اهداف استراتژی مندرج در برنامه‌های ملی مانند «قزاقستان دیجیتال» و «نورلی ژال» است.

وی با اشاره به پایان قریب الوقوع دوران طولانی مدت نفتی در جهان بر اهمیت فوق العاده ساخت یک اقتصاد متنوع و پایدار برای کشورش تاکید کرد.

تاکایف گفت: بنابراین من یک مسیر اقتصادی جدید مد نظر دارم که نه تنها با اصلاحات ساختاری، بلکه همچنین با ایجاد یک کشور پویاتر و قوی‌تر مرتبط است.

وی افزود: نور سلطان آماده پیشنهاد ترجیحات مالیاتی و گمرکی، تامین مالی پروژه‌ها، تضمین‌های جزئی و سازوکارهای پشتیبانی صادرات به سرمایه‌گذاران کره ای است.

تاکایف همچنین با اشاره به ظرفیت مرکز مالی بین المللی «آستانه» بر منحصر به فرد بودن اکوسیستم آن برای تجارت خارجی تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول