اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اهانت به پیامبر اسلام (ص) در حقیقت توهین به تمام انبیای الهی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم‌کردن اظهارات امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه، تصریح کرده است: اهانت به پیامبر اسلام (ص) در حقیقت توهین به جامعه بشری و البته تمامی انبیای الهی است.

اهانت به پیامبر اسلام (ص) در حقیقت توهین به  تمام انبیای الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم در بیانیه روز چهارشنبه خود با اشاره به آیه "یرِیدُونَ لِیطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ"، یادآور شده است: معنی این آیه الهی مبنی بر اینکه "آنان می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند،  اما خدا نور خود را کامل می‌کند هر چند کافران خوش نداشته باشند"، مصداق بارز اهانت های اخیر در دنیای غرب به ساحت محمدمصطفی(ص) آخرین فرستاده خدا برای هدایت بشر است.

وی اضافه کرده است: انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است؛  گناهی نابخشودنی که با سخنان امانوئل مکرون در حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده این خشم را دو چندان کرده است و یقین داریم اهانت به پیامبر عظیم الشان اسلام، اهانت به جامعه بشریت و همه انبیاء و کتب آسمانی است و تکرار این عناد و کینه شرارت‌بار چهره منحوس دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب را بیش از پیش نمایان ساخت.

آل هاشم ادامه می دهد: سناریوی شیطانی اسلام‌ستیزی، اقدامی فریبکارانه و حرکت جاهلانه علیه پیامبر اسلام(ص)، جلوه عقلانیت بشر به مثابه سلب همه آزادی‌ها و بیانگر ناکامی سیاستمدارن دنیای غرب در جلوگیری از توسعه اسلام و گرایش شهروندان غربی به آموزه‌های پیامبر اعظم(ص) و دین مبین اسلام است.

وی یادآور شده است: بدون تردید حامیان اصلی جریان‌های افراطی و تکفیری و سردمداران نظام سلطه و صهیونیست در آینده ای نه چندان دور فراتر از تحریم کالاهای فرانسوی و اعتراضات میدانی باید در انتظار دریافت پاسخ های با صلابت و قاطع از امت اسلامی باشند.

در همین زمینه سازمان بسیج حقوق دانان  آذربایجان شرقی نیز با انتشار بیانیه ای ضمن محکومیت اقادامات اخیر فرانسه علیه مسلمانان و پیامبر اسلام، اهانت نشریه «شارلی ابدو» فرانسه به ساحت مقدس حضرت محمد (ص) را برنامه‌ریزی شده در راستای پروژه اسلام‌هراسی و ارائه چهره غیرواقعی از اسلام رحمانی اعلام کرده است.

در این بیانیه آمده است: انتشار چنین مطالب موهن حاکی از ضعف منطق و برهان و فقر فکری آنان در مقابل مکتب پیامبر اعظم(ص) و عصبانیت گردانندگان و حامیان این نشریه از موج گرایش به اسلام و رحمه للعالمین است و از طرفی حمایت دولت های اروپایی به خصوص فرانسه از این ماجرا حادثه تلخ بزرگی است که نمی توان آن را در حد یک حرکت جاهلانه از سوی چند عنصر بی ارزش و مزدور به حساب آورد.

در این بیانیه آمده است: این یک اقدام حساب شده از سوی نهادهایی است که از سالها پیش، سیاست اسلام هراسی و اسلام ستیزی را در دستور کار خود قرار داده و با صدها شیوه و هزاران ابزار تبلیغاتی و عملیاتی به مبارزه با اسلام و قرآن پرداختند.

بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی از اسلام به عنوان دین آزادی و معنویت انسان و قرآن، کتاب رحمت و حکمت و عدالت یاد و اضافه کرده است: وظیفه همه آزادی خواهان جهان و همه ادیان ابراهیمی است که در کنار مسلمانان جهان با سیاست پلید اسلام ستیزی با این شیوه های نفرت بار، مقابله کنند.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول