اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

اختراع جوانان ایرانی به داد روستاهای محروم از آب می‌رسد

مسئول خیمه میاندار خدمت با اشاره به اختراع دستگاه فیلتر آنتی باکتریال سرامیکی توسط جوانان ایرانی گفت: این دستگاه با یک سوم هزینه دستگاه خارجی و قابلیت دو برابری تصفیه آب برای رفع موقت نیاز روستاها استفاده می‌شود.

اختراع جوانان ایرانی به داد روستاهای محروم از آب می‌رسد

هادی شعبانی مسئول خیمه میاندار خدمت جامعه ایمانی مشعر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به شناسایی هزار و ۳۰۰ روستای محروم در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این روستاها از آب شرب محروم هستند هر چند گاهی با استفاده از تانکرهای حمل آب، به مردم آب‌رسانی می‌شود اما با توجه به طولانی بودن و ناهموار بودن مسیر، بسیاری از اوقات به این مردم آبی نمی‌رسد.

راه‌حل روستاییان برای تأمین آب

وی اضافه کرد: مردم برخی از این روستاها چاله‌هایی را ایجاد و در طول سال آب باران گل آلود و پر از باکتری و بیماری را جمع می‌کنند و از آن به عنوان آب شرب استفاده می‌کنند.

با ساقی‌العطاشا به ۷۲ روستا آب‌رسانی‌ می‌شود

مسئول خیمه میاندار خدمت از راه‌اندازی پویش «یا ساقی العطاشاء ۲» به‌منظور آب‌رسانی به این روستاها یاد کرد و گفت: در مرحله نخست آب‌رسانی به ۷۲ روستا محروم‌تر با بیش از ۳۲ هزار جمعیت هدف‌گذاری شده‌ است.

وی تصریح کرد: ما به دنبال انجام کارهای ریشه‌ای هستیم و ایجاد خطوط انتقال آب از سدهای منطقه سیستان و بلوچستان به روستاها را دنبال می‌کنیم که اگر لوله‌کشی صورت گیرد می‌توانند به صورت دائمی از آب شرب بهره‌مند شوند.

مردم مشارکت کنند

وی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از کد دستوری *۶۶۵۵*۴۴۳۳۲۲۱۱# یا واریز هر مبلغی به شماره کارت میاندار خدمت، به شماره ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۴۴۷۷۷ در این امر خیر سهیم شوند.

اختراع جوانان برای رفع موقت نیاز آب

شعبانی با بیان اینکه برای رفع بحران آب روستاهای سیستان و بلوچستان کارهای موقتی نیز در دست اقدام است، گفت: دستگاه‌های تصفیه‌کن هزینه‌های بالا و نگهداری سختی دارند به همین علت نمی‌توان از آن‌ها برای تمام خانواده‌های این روستاها استفاده کرد اما متخصصان متعهد و متدیّن جوان ایرانی در قالب یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاه فیلتر آنتی باکتریال سرامیکی را اختراع کردند که با یک سوم هزینه دستگاه تصفیه‌کن، به میزان دو برابر این دستگاه می‌تواند آب مورد نیاز مردم را تأمین کند.

مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر  عنوان کرد: هر خانواده یکی از این دستگاه‌ها را دریافت می‌کند که اگر سه بار دستگاه را پر کند، ۳۰ لیتر آب بهداشتی خواهد داشت؛ هر چند این کار ریشه‌ای نیست اما به صورت موقت مشکل آب شرب بهداشتی را رفع می‌کند.

تهیه  ۱۵۰ دستگاه فیلتر آب برای روستاییان

شعبانی تصریح کرد: تاکنون با مشارکت خیرین و تامین نزدیک به ۲۵ میلیون تومان اعتبار، ۱۵۰ دستگاه فیلتر آنتی باکتریال سرامیکی در حال تهیه است تا در اختیار روستاییان محروم از آب شرب مناسب قرار گیرد و بخشی از مشکلات آن‌ها را حل کند و اگر این دستگاه‌ها توسط افراد بومی منطقه مورد استقبال قرار گیرد در فازهای بعدی تعداد بیشتری تهیه خواهد شد که عموم مردم با کمک مالی به پویش یا ساقی‌العطاشا ۲ می‌توانند در خرید این دستگاه‌ها نیز مشارکت کنند.

خیمه میاندار خدمت با محوریت هیأت‌های مذهبی در پویش «یا ساقی العطاشا ۱» رفع بحران آب آبادان را در سال ۹۷ دنبال کرد و رفع مشکل این روستاها که با نامه‌نگاری‌های اداری حداقل دو ماه زمان نیاز داشت را به همت نیروهای هیأتی دو هفته‌ای به پایان رساند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول