اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حل معضلات کشور در داخل معطوف به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حل معضلات کشور در داخل معطوف به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت و در خارج متمرکز بر رفع تهدیدات و استفاده از فرصت‌هاست.

حل معضلات کشور در داخل معطوف به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز در صحن علنی مجلس طی تذکر شفاهی اظهار داشت: بعضا با همه درایتی که در عقلا و حکمای این سرزمین سراغ داریم از اذهان دلسوزان کشور غایب می‌ماند که تمامی کوشش‌ها و مصائب ما به منظور حل معضلات کشور در داخل معطوف به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت و در خارج متمرکز بر رفع تهدیدات و استفاده از فرصت‌هاست.

وی تصریح کرد: آنچه که امروز برای ما اهمیت و ضرورت راهبردی دارد این است که اهتمام بیشتری به هم‌کنش و تأثیر متقابل این دو نوع فرایند داخلی و خارجی است. به عنوان مثال اسلام و مذهب به عنوان یکی از ارکان اصلی و اساسی حفظ نظام و هویت ملی و اقتدار سیاسی و امنیت ملت ماست که هم در داخل عامل وحدت‌بخش ملی و هم در خارج عامل اقتدار سیاسی و از هر دو منظر حافظ و ارتقاءدهنده امنیت نظام اسلامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مناقشه قره‌باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اظهار داشت: حال اگر در موارد موضوعی مانند مناقشه قره باغ تحت تأثیر القائات جریانات انحرافی با ایجاد شبهه در تشخیص و تعیین عمق استراتژی نظام در آن سوی مرزهای شمالی نظام دچار خطای راهبردی شویم و در بزنگاه‌های تاریخی حضور فعال پشتیبانی و حمایت جانانه از سرزمین‌های متعلق به میلیون‌ها مسلمان،‌ هم‌زبان و هم‌کیش نداشته باشیم و حضور فعالانه در مدیریت این مناقشه و پایان آن نداشته باشیم، در بعد وحدت ملی مطالبه خاص و عاطفه آحاد مردم باغیرت مردم مسلمان و به صورت اهم مردم آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان و سایر استان ها پاسخ شایسته ندهیم، زمینه فعال شدن گسل‌های اجتماعی در ابعاد داخلی تشدید می‌شود.

وی معتقد است که این امر سبب می‌شود فتنه‌گران در گسل‌های ایجادشده لانه کنند و بر آتش توطئه علیه انسجام ایران اسلامی بدمند. بنابراین در بعد سیاست خارجی نیز با تأثیر سوء بر کشورهای مسلمان همسایه به تضعیف موضع کشور در خارج بینجامد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول