اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با وجود بحران در روابط؛ قطر در نشست امنیتی شورای همکاری خلیج فارس شرکت کرد

علی‌رغم محاصره قطر، خبرگزاری رسمی این کشور گزارش داد که وزرای کشورِ کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشستی مسائل مربوط به تقویت همکاری‌های امنیتی را مورد بررسی قرار داده‌اند.

با وجود بحران در روابط؛ قطر در نشست امنیتی شورای همکاری خلیج فارس شرکت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی قطر (قنا) از مشارکت «خالد بن خلیفه به عبدالعزیز آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیرکشور قطر در سی و هفتمین نشست مجازی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خبر داد.

طبق این گزارش، وزاری کشور اعضای شورای همکاری خلیج فارس در نشست یاد شده به مسائل مربوط به تقویت همکاری‌های امنیتی مشترک و مهم‌ترین تحولات امنیتی در سطح منطقه و جهان پرداخته‌اند.

خبرگزاری «آناتولی» نیز در این ارتباط گزارش داد که «نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیر کل این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «وزرای کشورِ کشورهای [عضو] شورا از حمایت، نظارت و توجه رهبران خود از اقدامات امنیتی تقدیر کردند؛ [اقداماتی که] به منظور تلاش برای تقویت همکاری‌ها‌ و  تکمیل [تلاش‌های] کشورهای عضو این شورا در زمینه امنیت و پاسداری از آن و ثبات کشورهای عضو و [از طرفی]، محافظت از دستاوردها و منافع شهروندان آنها صورت گرفته است».

الحجرف در ادامه توضیح داد: «وزرا، چند موضوع امنیتی مهم مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا را مورد بررسی قرار دادند و همچنین از اقدامات کشورهای عضو در زمینه مبارزه و جلوگیری از شیوع این ویروس تقدیر و تشکر کردند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «در این نشست، تصمیماتی اتخاذ شد؛ تصمیماتی که می‌تواند اقدامات امنیتی [کشورهای حاشیه] خلیج [فارس] را تقویت کند و تلاش‌ این کشورها برای مبارزه با جنایت‌ها، اقدمات تروریستی را در راستای پاسداری از امنیت و سلامت شهروندان کشورهای عضو شورا و افراد مقیم در خاک این کشورها را هم‌سو کند».

این نشست در حالی صورت گرفته است که چهار کشور عربستان سعودی، امارات عربی متحده و بحرین به اضافه مصر از سال ۲۰۱۷ تاکنون قطر را تحت محاصره زمینی و هوایی قرار داده‌اند.

روابط چهار کشور یادشده اندکی پس از اولین سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به منطقه بحرانی شد. عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر در پنجم ژوئن (۲۰۱۷) روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.

کشورهای مذکور قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده‌اند و برای عادی شدن روابط، خواستار قطع رابطه با ایران و اخراج نظامیان ترکیه از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره شده‌ بودند هر چند که این کشورها در مناسبات رسمی این شروط را انکار می‌کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول