اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

تاسیس مرکز کنترل بیماری‌های عفونی در دهکده ورزشکاران توکیو

به دلیل بحران ویروس‌کرونا، کمیته برگزاری بازیهای المپیک توکیو به فکر ایجاد یک مرکز کنترل بیماری در دهکده ورزشکاران افتاده است.

تاسیس مرکز کنترل بیماری‌های عفونی در دهکده ورزشکاران توکیو

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از Japantoday، کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعلام کرد ممکن است در بازی‌های سال آینده که به دلیل همه گیر شدن کووید ۱۹ به تعویق افتاده، یک مرکز کنترل بیماری‌های عفونی ایجاد کنند چرا که در مورد نحوه برگزاری بازیهای ایمن بحث‌های زیادی مطرح می‌شود.

مرکز کنترل بیماریهای عفونی وظیفه آزمایش و ردیابی عفونت‌ها، سازماندهی قرنطینه و درمان هر فرد مبتلا به ویروس کرونا را بر عهده دارد.

توشیرو موتو مدیر اجرایی بازیهای المپیک توکیو به خبرنگاران گفت: در طول بازی‌ها، این وظیفه هماهنگی و هدایت اقدامات ضد عفونت با همکاری مراکز محلی بهداشت و یک بیمارستان عمومی در دهکده ورزشکاران صورت می‌گیرد.

وی این صحبت‌ها را بعد از نشست کارگروه ویژه با حضور مقامات دولت ژاپن و توکیو مطرح کرد. این کارگروه ویژه دستورالعمل‌هایی را برای برگزاری این بازی‌های المپیک توکیو تعریف خواهد کرد.

جلسه روز سه‌شنبه در خصوص اقدامات بهداشتی برای ورزشکاران، کارکنان پشتیبانی، تماشاگران و رسانه‌ها بود.

اسنادی که پس از جلسه روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد که برگزارکنندگان در حال بررسی طیف وسیعی از اقدامات اضافی در حوزه سلامت از جمله اختصاص محل اسکان برای ورزشکاران مبتلا به ویروس بدون علامت و طراحی بیمارستان‌های خارجی برای درمان موارد جدی هستند.

کارگروه ویژه پیش از این در مورد طیف دیگری از اقدامات از جمله محدود کردن حرکت ورزشکاران و طراحی مسیرهای حمل و نقل برای محدود کردن تماس بحث کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول