اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بررسی طرح اصلاح قانون پتروپالایشگاه‌ها در کمیسیون انرژی

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس از بررسی طرح اصلاح قانون پتروپالایشگاه‌ها در جلسه عصر امروز (سه شنبه) این کمیسیون خبر داد.

بررسی طرح اصلاح قانون پتروپالایشگاه‌ها در کمیسیون انرژی

هادی بیگی‌نژاد عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه‌شنبه 6 آبان) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه یک طرح و یک لایحه در دستور کار کمیسیون انرژی بود.

وی افزود: طرح اصلاح قانون پتروپالایشگاه‌ها و همچنین لایحه انتقال اموال به شرکت آب‌وفاضلاب استان‌ها دو دستور کار کمیسیون انرژی بود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس درباره لایحه انتقال اموال به شرکت آب‌وفاضلاب استان‌ها تصریح کرد: برای مثال وقتی سدی در منطقه‌ای ساخته می‌شود این کار توسط آب منطقه‌ای استان‌ها احداث می‌شود اما لوله‌های انتقال آب و شبکه انتقال آب به آن شهرستان وجود دارد ضمن اینکه تصفیه‌خانه هم در آنجا پیش از این وجود داشته است که بهره‌بردار نهایی آن شرکت آب و فاضلاب است.

وی افزود: در لایحه مذکور به دنبال انتقال اموال به شرکت آب‌وفاضلاب هستیم که بر همین اساس خود این شرکت‌ها هم بهره‌بردار هستند و هم مالک اموال.

بیگی‌نژاد خاطرنشان کرد: مقرر شد کارشناسان دیوان محاسبات و اعضای کمیسیون و نماینده دولت در نشستی ویژه این لایحه را نهایی کرده و این اصلاحات به صحن علنی ارجاع پیدا کند ولی این را هم باید در نظر گرفت که نباید ساختار اصلی و کلی این لایحه تغییر زیادی داشته باشد و فقط تغییرات در حد چند کلمه باشد تا رد صحن اصلی کمیسیون مورد تأیید قرار گیرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس درباره طرح اصلاح قانون پتروپالایشگاه‌ها توضیح داد: این قانون در مجلس دهم تصویب شده است اما یکسری اصلاحات لازم داشت. چرا که برخی از مواد این قانون اجرایی نشده و روی زمین باقی مانده است.

وی در همین راستا افزود: در اصلاحیه این قانون بررسی شده است که چرا برخی مواد روی زمین باقی مانده و باید اصلاحات لازم در این باره انجام شود. به طوری که هم نماینده دولت و هم کمیسیون با این اصلاحات موافق بوده و مقرر شد  در جلسات بعدی کمیسیون انرژی درباره جزئیات آن مذاکره ادامه یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول