اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پروفسور دانشگاه تنسی| احتمال تاخیر در اعلام نتایج انتخابات آمریکا و خلاء قدرت وجود دارد

«آندری کوروبکوف» استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه ایالتی تنسی، با توجه به رویه‌های انتخاباتی امسال آمریکا، احتمال تاخیر در اعلام نتایج و حتی کشیده شدن پرونده آن به دیوان عالی را دور از انتظار ندانست.

پروفسور دانشگاه تنسی| احتمال تاخیر در اعلام نتایج انتخابات آمریکا و خلاء قدرت وجود دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آندری کوروبکوف» استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در دانشگاه ایالتی تنسی در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «تاس» گفت نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی آمریکا ممکن است پس از بررسی طولانی‌مدت مشخص شود و احتمال این که پرونده به دیوان عالی آمریکا کشیده شود هم وجود دارد.

او گفت کاملاً احتمال دارد که داده‌ها و آمار نهایی انتخابات نه در ساعات اولیه روز چهارم نوامبر (۱۴ آبان، فردای روز انتخابات)، بلکه خیلی دیرتر مشخص شود.

کوروبکوف در توضیح این مسئله گفت: تغییراتی که در رویه‌های انتخابات در شش ماه گذشته ایجاد شده شاید چنین تاثیری داشته باشد. منظورم رای‌گیری پستی و اتکای بیشتر به رای‌گیری زودهنگام و سایر سازوکارهاست.

او در ادامه گفت: رای دادن از طریق پست، به ویژه هنگامی که رای‌دهندگان تقاضای برگه رای نداده و برگه‌ها از طریق پست برای همه رای‌دهندگان ثبت‌نامی فرستاده شده، منافذ بزرگی را برای دستکاری ایجاد می‌کند. این روش‌ها امکان تاخیر در تصمیم‌گیری درباره این که چه کسی انتخاب شده را ایجاد می‌کند.

وی افزود: اگر برخی از آرا مورد اختلاف کمیسیون‌های انتخاباتی قرار بگیرد یا رد بشود، تصمیم‌گیری قابل تجدیدنظر در دادگاه‌هاست. (رسیدگی به) این دعاوی می‌تواند هفته‌ها و ماه‌ها طول بکشد.

این کارشناس تصریح کرد: دوره دولت فعلی آمریکا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ (اول بهمن) به پایان می‌رسد و ممکن است بعد از آن خلاء قدرت ایجاد شود که «بحران قانون اساسی» را در پی خواهد داشت.

او در ادامه انتخابات سال ۲۰۰۰ آمریکا را به عنوان نمونه یادآوری کرد و افزود: در آن زمان «جورج دبلیو بوش» جمهوری‌خواه با «آلبرت گور» نامزد حزب دموکرات رقابت می‌کرد و دموکرات‌ها سعی کردند داده‌ها و آمار مربوط به انتخابات را در دادگاه به چالش بکشند. ماجرا به دیوان عالی کشیده شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول