اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

افزایش 10 درصدی قیمت مسکن در شهر تهران + جدول

براساس گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای واحدهای مسکونی شهر تهران در مهرماه به ترتیب با 10 و 110.1 درصد افزایش نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به 26 میلیون و 720 هزار تومان رسید.

افزایش 10 درصدی قیمت مسکن در شهر تهران + جدول

به گزارش خبرگزاری فارس، بانک مرکزی آمار معاملات، قیمت و اجاره مسکن در مهر ماه را منتشر کرد.

در مهر ماه تعداد معاملات انجام شده در مهرماه سال 1399 در حدود 8.7 هزار فقره بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 2.3 و 154.5 درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای واحدهای مسکونی شهر تهران به ترتیب با 10 و 110.1 درصد افزایش نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به 26 میلیون و 720 هزار تومان رسید.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 37 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در ماه مورد بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 26.8 و 29.6 درصد رشد نشان می‌دهد.

روابط عمومی بانک مرکزی تاکید کرده است: آمار و ارقام مندرج در این گزارش، مختص شهر تهران است و نمی‌تواند بیانگر تعداد و قیمت معاملات مسکن در سطح کشور باشد ضمن آنکه قیمت معاملات مسکن در شمال شهر تهران بر افزایش عدد میانگین حاصله تاثیرگذار بوده است. 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول