اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

استمرار ارز ترجیحی برای تأمین کالاهای اساسی تا پایان سال‌جاری

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ارز ترجیحی برای تأمین کالاهای اساسی تا پایان سالجاری استمرار پیدا خواهد کرد گفت: تصمیم دولت بر استمرار این ارز است که ان شا‌الله شاهد کاهش قیمت‌ها در بخش کالاهای اساسی خواهیم بود.

استمرار ارز ترجیحی برای تأمین کالاهای اساسی تا پایان سال‌جاری

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شوری اسلامی امروز (سه‌شنبه 6 آبان) بعد از حضور وزیر صمت در این کمیسیون در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اظهار داشت: نشست مشترک امروز با وزیر صمت هم در بخش بازرگانی داخلی و تنظیم بازار بود و هم در مورد حوزه صنفی که خوشبختانه رئیس اتاق اصناف کشور هم مباحث خود را در کمیسیون اقتصادی مطرح کردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مقرر شد تا پایان سالجاری موضوع ارز ترجیحی برای تأمین کالاهای اساسی استمرار پیدا کند و طبیعتاً به دلیل مسئولیت وزارت صمت در بازار و نظارت بر قیمت‌ها با توجه به مسائلی که امکان حذف ارز 420 تومانی در کالاهای اساسی را مطرح کرده بودند در این نشست مطرح شد ولی تا امروز تصمیم دولت بر استمرار این ارز است.

پورابراهیمی گفت: با تعامل بین کمیسیون اقتصادی مجلس  و وزارت صمت و استمرار ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی و شاهد کاهش قیمت‌ها در بخش کالاهای اساسی خواهیم بود و امیدواریم این موضوعی که در این نشست مشترک تبیین شد با حمایت بخش اصناف منجر به خبرهای خوشی شود.

وی افزود: این خبر خوش را به مردم می‌دهم که مشکلات و مسائلی که در بحث نظام صنفی بود مقرر شد ظرف 10 روز آینده در نشست مشترک مجموعه هیأت رئیسه اتاق اصناف کشور و معاونین بخش کشاورزی و حوزه تجارت داخلی وزارت صمت نهایی شود و ان‌شاءالله بتوانیم بخش‌هایی که درگیر خلاء موجود در مورد ایفای تعهدات و یا ایفای عملکردی بخش اصناف کشور و نظارت بر آنها داشتیم با اصلاح قانونی ظرف 10 روز آینده جمع‌بندی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجموعه اقداماتی که در این بخش صورت می‌گیرد همزمان با اقدامات بسیار خوبی است که وزارت صمت با بانک مرکزی برای افزایش صادراتی کشور با رفع مشکلات ارزی براساس روش اتاق تهاتر و پایاپای که در وزارت صمت در دستور کار است انجام خواهد شد که از این کار وزارت صمت تشکر می‌کنم.

پورابراهیمی گفت: مطمئن هستم در نیمه دوم سالجاری شاهد جهش صادرات کالاهای غیر نفتی خواهیم بود؛ با توجه به میزان منابع ارزی با مقایسه با نیمه اول سال پیش‌بینی افزایش ارز را داریم که این امر موجب بهبود تراز تجاری کشور شده و هم موجب تأمین منابع برای واردات کالاهای اساسی خواهد شد. ضمن اینکه قیمت این کالاها هم منطقی خواهد شد هر چند که در هفته‌های اخیر شاهد افزایش در این بخش بودیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول