اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

پیام آیت‌الله نوری همدانی به مسابقات دارالقرآن امام علی (ع)

مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی (ع) شب گذشته با قرائت پیام آیت‌الله نوری همدانی به پایان رسید.

پیام آیت‌الله نوری همدانی به مسابقات دارالقرآن امام علی (ع)

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس چهاردهمین دوره مسابقات دارالقران امام علی ابن ابیطالب (ع) ویژه خواهران و برادران بصورت همزمان و به صورت مجازی و برخط برگزار و اختتامیه آن شب گذشته با پیام آیت‌الله نوری همدانی برگزار شد.

متن پیام به شرح زیر است

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم ورحمت الله وبرکاته

با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت امام عصرعجل الله تعالی به آن مجمع محترم که به احترام قرآن کریم گردهم آمده‌اند
بی‌شک قرآن کریم نسخه شفابخش بشر در مقابل حوادث و کتاب هدایت ونجات انسانیت است و سعادت تمامی بشر عمل به دستورات آن کتاب مبین است.

آنچه در این کتاب مقدس از جانب خداوند متعال بر کامل‌ترین بنده خود نازل گردید و پیامبر خاتم صلی الله علیه و اله و سلم و امامان معصوم علیهم‌السلام ابلاغ و اعلام کردند انسان را از ظلالت و گمراهی و جهالت به سعادت و عزت و نورانیت راهنمایی نمودند و عمل به قرآن انسان را به قله می‌رساند و آنچه را که امروز شما از جانب عده‌‌ای از انسان‌های جاهل و پست در تخریب و اهانت به پیامبر اکرم و قرآن می‌بینید برای این است که در محافل علمی‌شان به این نتیجه رسیدن که عمل به قرآن یعنی پایان استبداد، تبعیض و بی‌عدالتی‌هاست و منجر به آزادی و اخلاق مداری و عزت طلبی خواهد شد و به خیال خام خود با این عمل مانع اثرگزاری قرآن و پیامبرخواهند شد.

اما باید دانست که اراده خدا بر این تعلق گرفته که قرآن کریم بعنوان کتاب سعادت و هدایت ماندگار باشد در پایان از همه متسابقین و برگزارکنندگان این دوره از مسابقات تشکر میکنم و امیدوارم دستورات این کتاب آسمانی در جامعه بشری عملی گردد و عدالت و انصاف برقرار شود و ریشه‌های ظلم و ستم و بی‌عدالتی رخت بربندد.

حسین نوری همدانی
۵ آبان ١٣٩٩

به گزارش فارس این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰جزء، حفظ ۱۰ جزء، قرائت تحقیق و ترتیل قرآن کریم ویژه برادران در مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال و خواهران در مقطع سنی زیر ۲۶ سال و بالای ۲۶ سال برگزار شد.

این مسابقات به صورت مجازی برگزار و اعضای هیأت داوران در دارالقرآن شهید مدرس مستقر بودند.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول