اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

بد‌رفتاری‌های دینی را نمی‌توان با شعاردفاع از «آزادی بیان» توجیه کرد

مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای در محکومیت جسارت به ساحت مقدس رسول الله(ص) اعلام کرد: بد‌رفتاری‌های دینی را نمی‌توان تحت شعاردفاع از «آزادی بیان» توجیه کرد.

بد‌رفتاری‌های دینی را نمی‌توان با شعاردفاع از «آزادی بیان» توجیه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای جسارت به ساحت مقدس رسول الله(ص) را محکوم کرد که متن آن به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جسارت به ساحت آسمانی حضرت محمد(ص)، توهین به والاترین مقدسات مسلمانان و اهانت به احساسات میلیون‌ها مسلمان است. جسارت‎های اخیر به حضرت ایشان در غرب و بالأخص در کشور فرانسه که در قالب تصاویر شنیع و انزجار برانگیز؛ تحت عنوان «کاریکاتور»، چهره بسته است و حمایت بی‌پرده مسئولین عالی رتبه کشور مذکور از این بی‌اخلاقی‌ها و تأکید ایشان بر تداوم حمایت از آن، با شعار دفاع از «آزادی بیان»، موجب آزردگی عمیق و جریحه دار شدن احساسات مسلمانان جهان از جمله میلیون‌ها مسلمان فرانسوی تبار و ساکن در این کشور و نارضایتی و شگفتی همه انسان‌های آزاده و خردمند شده است.

گویا حامیان این کردار شنیع، بویی از روامداری و خردورزی نبرده‌اند و با رعایت حرمت باورها و حریم احساسات آدمیان بیگانه‌اند. بر هیچ انسان معتدلی؛ پیرو هر باوری که باشد، پوشیده نیست که این بد‌رفتاری‌ها را نمی‌توان تحت عنوان شعارهایی چون دفاع از «آزادی بیان» و مانند آن، توجیه کرد.

برخی از مسئولین عالی رتبه سکولار فرانسه، گویی از جایگاه دعوت‌گران جنگ‌های خانمان سوز صلیبی در قرون وسطی، سخن می‌رانند و خطابه‌های ایشان، بیشتر اسلام ستیز و مسلمان سوز است تا دفاع از آزادی بیان. بر عقلای این کشور پنهان نیست که این بد‌رفتاری‌ها و بداخلاقی‌ها، منجر به تقویت افراط‌گرایی و خشونت ورزی در جهان می‌شود و این فرایند نه به سود فرانسه است و نه هیچ کشور دیگری در جهان.

مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این دست بدرفتاری ها و بی تدبیری‌ها را شدیداً محکوم کرده و از مسئولین کشور فرانسه می‌خواهد که به خودآیند و از خود و دیگر فریبی و خردستیزی و بی‌تدبیری اجتناب کنند و شعار دفاع از ارزش‌های جمهوری فرانسه را محملی برای ابراز خصومت با پیامبر خدا، حضرت محمد (ص) و اسلامیان نسازند.

این مرکز همچنین از تمامی مجامع دینی و فرهنگی؛ به ویژه در فرانسه، درخواست دارد که در هوشیار ساختن مسئولین حامی این هتاکی‌ها و بایستگی رعایت لوازم روامداری، خردورزی و فرهیختگی و پرهیز از بدرفتاری، بداخلاقی، بی‌تدبیری و خصومت‌ورزی، متعهدانه ایفای نقش نمایند.

مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بار دیگر بر لزوم احترام به مقدسات تمامی ادیان و ارزش‌های اصیل همه فرهنگ‌ها و تداوم گفتمان سازنده و استمرار تعامل خیرخواهانه میان پیروان همه ادیان و اهالی همه فرهنگ‌ها تاکید می‌ورزد و در پیشگاه خداوند متعال دست نیاز بلند نموده و عاجزانه برای رفع ویروس کرونا و همچنین نکبت خردسوزی و دیگرستیزی از جوامع بشری دعا می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول