اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

انبارلویی: حمایت اصلاح‌طلبان از دولت، کاسبکارانه است/ آمریکایی‌ها به دنبال توافق پایدار با ما نیستند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اصلاح‌طلبان برای احیای سرمایه اجتماعی خود تصور می‌کنند که لازم است از دولت حمایت کنند.

انبارلویی: حمایت اصلاح‌طلبان از دولت، کاسبکارانه است/ آمریکایی‌ها به دنبال توافق پایدار با ما نیستند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، محمدکاظم انبارلویی در گفت‌وگو با روزنامه صبح ‌نو حمایت اصلاح‌طلبان از دولت را از موضع کاسبکاری می‌داند که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

موضع کاسبکارانه اصلاح‌طلبان

- اصلاح‌طلبان که تا چندی پیش در تحلیل‌‌‌های افراطی خود معتقد به استعفای دولت بودند، اکنون مشغول تجمیع با دولت هستند. 

- آن داوری که افکار عمومی نسبت به عملکرد دولت دارد و طبق نظرسنجی‌ها سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان کاهش یافته است و بنابراین ایشان برای احیای سرمایه اجتماعی خود تصور می‌کنند که لازم است از دولت حمایت کنند.

اصلاح‌طلبان همت استفاده از ظرفیت‌‌‌های داخلی برای حل مشکلات اقتصادی را ندارند

- یکی از نکاتی که اصلاح‌طلبان با دولت فعلی توافق دارند، اصرار بر ادامه مذاکره و گفت‌وگو با غرب است؛ در صورتی که ما شاهد یک تجربه تلخ تاریخی به نام برجام بودیم که نتیجه چندین سال گفت‌وگو و مذاکره و تعهدات یکسویه از طرف ما بود، در حالی‌ که دشمن به هیچ‌کدام از تعهدات خود عمل نکرد. 

- اصولگرایان برخلاف اصلاح‌طلبان معتقدند که ظرفیت‌‌‌های درون کشور می‌تواند پاسخگوی مشکلات اقتصادی باشد اما اصلاح‌طلبان چون همت استفاده از این ظرفیت‌ها را ندارند، بر طبل مذاکره می‌کوبند و تاکید می‌کنند که مشکلات اقتصادی، راه‌حل سیاسی دارد. 

نه دموکرات‌ها و نه جمهوری‌خواه‌ها دنبال توافق پایدار با ما نیستند

- دشمن نشان داده که در پی توافق پایدار با ایران نیست. چندی پیش ترامپ اعلام کرد که دنبال توافق پایدار با ایران است. در تهران هم اعلام شد که آمریکایی‌ها دنبال توافق پایدار هستند، در صورتی که منظور ترامپ، توافق‌‌‌های «دار» است، نه پایدار؛ یعنی اینکه ما را پای دار مجازات بیاورند و از ما توافق بگیرند اما آورده‌‌ای برای ما نداشته باشد.

- به‌هیچ‌وجه نه حزب دموکرات و نه حزب جمهوری‌خواه دنبال توافق پایدار با ما نیستند و اصلا مشی آن‌ها مبتنی بر براندازی و تغییر رژیم است.

- راهبرد این دسته از اصلاح‌طلبان در قبال دولت‌ها و انتخابات‌ها این است که اگر در انتخابات‌ها شرکت ‌کردند و رای ‌‌آوردند، از همان روز اول، آهنگ خروج از حاکمیت را سر می‌دهند و بهانه می‌‌آورند که اختیار ندارند؛ اما اگر در انتخابات شرکت ‌کردند و رای نیاورند، راهبرد خروج بر حاکمیت را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول