اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من| بهسازی جاده فیروزآباد -جم به مناقصه گذاشته شد

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای فراشبند گفت: تعمیر ۳۰ کیلومتر از جاده فیروزآباد -جم به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به مناقصه گذاشته شده و تحویل پیمانکار شد.

فارس من| بهسازی جاده فیروزآباد -جم به مناقصه گذاشته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، چندی پیش تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من موضوعی را با عنوان « جاده فیروزآباد فارس به جم عامل مرگ و میر بسیاری از هموطنان است» مطرح کردند.

در این زمینه مخاطبان خبرگزاری فارس با بیان این که یک مسیره بودن جاده فیروزآباد به جم و تردد بیش از حد به ویژه خودروهای سنگین و عدم وجود برنامه جهت اصلاح اساسی و زیرساختی جاده، وجود چاله ها و دست اندازهای بسیار و پرخطر در این محور ترانزیتی  باعث تصادفات شدید همراه با خسارات جانی و مالی شده  است، خواستار رفع نقاط حادثه خیز و عریض و دو بانده نمودن این جاده شدند.

در پی این مطالبه، خبرگزاری فارس به سراغ رئیس اداره راهداری شهرستان فیروزآباد رفته و علت را جویا شد .

نظر حسانی این است که نواقص جاده فیروزآباد - جم خارج از حوزه استحفاظی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان قرار دارد و این نواقص و تعمیرات مربوط به حوزه استحفاظی شهرستان فراشبند می باشد .

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای فراشبند نیز در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری فارس در فیروزآباد بیان داشت: پیمانکار رفع نقص و تعمیر جاده فیروزآباد جم که در حوزه استحفاظی فراشبند قرار دارد مشخص شده و کلنگ این کار در هفته دولت به زمین خورد.

این جاده به صورت رفت و برگشت بوده و در حال حاضر مسیر ایمن جهت جایگزین توسط تیم فنی راهداری و پلیس راه در حال بررسی است و این پروژه باید به صورت فاز به فاز به طول ۳۰ کیلومتر از زیرسازی و آسفالت ، رفع نقص گردد

سعید صابونی افزود :طرح مطالعاتی این پروژه تمام شده و برای آغاز کار در مرحله تجهیز کارگاه و پیاده‌سازی کارخانه سنگ شکن و آسفالت در مرحله اجرای فونداسیون کارخانه‌ها مربوطه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این جاده به صورت رفت و برگشت بوده و در حال حاضر مسیر ایمن جهت جایگزین توسط تیم فنی راهداری و پلیس راه در حال بررسی برای بالابردن کیفیت کار اجرایی است بنابراین این پروژه باید به صورت فاز به فاز به طول ۳۰ کیلومتر از زیرسازی و آسفالت ، رفع نقص گردد.

صابونی اضافه کرد: تاکنون چندین شرکت پیمانکار جهت اجرا و تعمیر طرح جاده‌ای وارد شده و نظرات خود را جهت کار با کیفیت مطلوب ارائه داده‌اند.

 رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فراشبند بیان داشت : تعمیر این جاده ۳۰ کیلومتری به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به مناقصه گذاشته شده و تحویل پیمانکار قرار گرفته است.

 یکی از دغدغه‌های پیمانکار تعمیر این جاده، مشکل معدن برای تولید مصالح مرغوب و آسفالت بوده است

وی اظهار داشت : یکی از دغدغه‌های پیمانکار تعمیر این جاده که اداره راهداری فراشبند تا حد توان همکاری لازم جهت تسریع و عملیاتی شدن  هرچه زود تر این جاده داشته، مشکل معدن برای تولید مصالح مرغوب و آسفالت بوده است که در منطقه فراشبند این گونه معادن به سختی یافت می شود اما به هر شکلی بوده این معدن از طریق اداره منابع طبیعی شهرستان شناسایی و مجوز لازم صورت گرفته است.

صابونی گفت: در طول اجرای پروژه به احتمال زیاد تردد و عبور و مرور خودروها با محدودیت ها صورت گیرد و این محدودیت از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس  و پلیس راه مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول