اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

تشکیل کمیته بررسی دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز بیان داشت: کمیته ای در ستاد تنظیم بازار تشکیل شد تا موضوع افزایش قیمت گوشت قرمز و دلایل آن مورد بررسی قرار گیرد.

تشکیل کمیته بررسی دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس عباس تابش امروز در در جمع خبرنگاران در مورد افزایش قیمت گوشت قرمز، گفت:  مطلع شدیم در برخی استان ها از خروج دام زنده جلوگیری شده لذا امروز کمیته ای در ستاد تنظیم بازار تشکیل شد تا موضوع افزایش قیمت گوشت قرمز  و دلایل آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: قیمت گوشت قرمز تابع عرضه و تقاضا است و این کالای مصرفی قیمت گذاری نمی شود. 

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به اینکه مشکل تامین روغن خام به دلیل مشکلات تامین ارز  است، افزود: مقدار زیادی روغن خام در گمرکات موجود است که امیدواریم با تامین ارز مورد نیاز آن این  محصولات از گمرکات ترخیص شود. 

وی با اشاره به جلسه ستاد تنظیم بازار، بیان داشت: در جلسه امروز موضوع جدیت بانک مرکزی در تامین ارز این محموله های روغن خام وارداتی مورد بررسی قرار گرفت. 

تابش بیان داشت: در حال حاضر کالاهای اساسی به صورت اعتباری از گمرکات ترخیص می شود که امیدواریم با رفع ممنوعیت واردات برنج قیمت این کالا نیز تعدیل شود. 

وی در مورد بهره برداری از سامانه جامع انبارها گفت: از روز شنبه هفته آینده به صورت برخط ورود و خروج کالاها از انبارها کنترل می شود لذا براساس بارنامه هایی که از سامانه راهداری به ما می رسد مراکز پرتردد را شناسایی و براساس حساب کاربری این  انبارها میزان ورودی وخروجی آن ها را رصد می کنیم. 

وی با بیان اینکه هم اکنون 520 هزار مرکز نگهداری کالا در سامانه انبارها موجود است، بیان داشت: بازرسان می توانند به صورت هدفمند  به انبارهایی که از شفافیت لازم برخوردار نیستند مراجعه کنند و در صورت بروز تخلف پرونده به را به تعزیرات ارسال و از احتکار و گران فروشی جلوگیری کنند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول