اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  مسئولیت های اجتماعی

خبرهای خوب برای معلولان از سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور

سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با خبرهای خوبی برای معلولان از مناسب‌سازی 50 ایستگاه راه آهن برای استفاده معلولان تا مناسب‌سازی 110 مجتمع بین راهی همراه بود.

خبرهای خوب برای معلولان از سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور در محل وزارت راه و شهرسازی با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان و اعضای ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور تشکیل شد.

قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی گفت: دستور این جلسه، بررسی وظایف وزارت راه و شهرسازی در قبال مناسب‌سازی، دسترس پذیری راه‌ها، پایانه‌های مسافرتی، مکان‌ها و مجتمع‌های بین راهی در راهداری جاده‌ای و وضعیت فرودگاه‌ها، پایانه ها و امکانات راه آهن و ریلی کشور بود.

وی تصریح کرد: طبق گزارش مدیر عامل راه آهن از 137 ایستگاه مسافربری، حدود 50 ایستگاه که  سهم 95 درصدی در جابه‌جایی مسافران دارند، برای استفاده معلولان و سالمندان مناسب‌سازی شده است. امکاناتی از جمله رمپ های ثابت و سیار، آسانسور و بالابر، پارکینگ اختصاصی، سرویس بهداشتی مناسب سازی شده برای افراد دارای معلولیت در این ایستگاه ها تعبیه شده است. همچنین امکانی در مراحل اخذ بلیت فراهم شده که طی آن مسؤولان قطار از حضور و تعداد مسافران معلول در هر سفر مطلب می شوند.    

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور گزارش‌هایی از وضعیت مناسب سازی شده 110 مجتمع بین راهی اعلام شد، مجتمع‌های در حال ساخت بدون انجام الزامات مناسب سازی افتتاح نخواهند شد. حدود 500 مجتمع بین راهی در حال ساخت و  827 مجتمع در حال طراحی وجود دارد که سازندگان آن ملزم به رعایت اصول و ضوابط مناسب سازی و دسترس پذیری برای معلولان شدند. 

قبادی دانا از مناسب‌سازی سایت‌های اینترنتی خرید بلیت برای معلولان نابینا خبر داد و گفت: طبق مصوبه این شورا و دستور اکید وزیر راه و شهرسازی قرار بر این شد که هیأت‌‌های ممیزی در ایستگاه های راه آهن، پایانه‌های مسافربری و فرودگاه ها حضور پیدا کنند و بر روند مناسب سازی نظارت کنند. در گروه‌های ممیز از گروه های مردمی، سالمندان و معلولان استفاده خواهد شد.

گفتنی است در جلسه امروز علاوه بر وزیر راه و شهرسازی، نمایندگانی از وزارتخانه‌های مختلف در سطح معاونان وزیر، نمایندگان تشکل های جانبازان و نمایندگان تشکل‌های دولتی و غیر دولتی معلولان حضور داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول