اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

احتمال برگزاری دو دوره جایزه شهید غنی‌پور در یک شب!

احتمالا مراسم پایانی نوزدهمین و بیستمین دوره از جشنواره شهید حبیب غنی ‌‌پور در اسفندماه برگزار می‌شود، اما دبیر این جایزه از ارائه پیشنهادهای مختلف برای برگزاری دوره معوق هم خبر داد.

احتمال برگزاری دو دوره جایزه شهید غنی‌پور در یک شب!

محمد ناصری، دبیر جشنواره ادبی شهید حبیب غنی پور درباره برگزاری مراسم پایانی نوزدهمین دوره جشنواره که قرار بود در اسفند ۹۸ برپا شود، اما به دلیل کرونا به تعویق افتاد، اظهار داشت: با توجه به شرایط عمومی و بهداشتی جامعه و اینکه اعلام شد هرگونه تجمعی نباید برگزار شود، مراسم پایانی جشنواره ادبی شهید غنی پور در دوره نوزدهم به سال جاری موکول شد، اما همچنان در پی زمانی مناسب برای برگزاری آن هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا زمان برگزاری دوره نوزدهم مشخص شده، توضیح داد: روند شیوع افزایشی کرونا موجب شد تصمیم‌های متعدد گرفته شود، اما باز هم در انتظار فروکش کردن بیماری هستیم. پیشنهادهای مختلفی برای برگزاری دوره قبل که اسفند ماه سال گذشته باید برگزار می‌شود، عنوان شده, یکی همزمان با هفته دفاع مقدس و یکی در هفته کتاب بود، اما در هفته دفاع مقدس که برگزار نشد و همچنان در انتظار فرصت هستیم و حتی ممکن است همزمان دو اختتامیه را در اسفندماه برگزار کنیم.

ناصری با تاکید بر اینکه یکی از گزینه‌های ما برگزاری دوره نوزدهم و بیستم با هم در یک شب در اسفندماه ۹۹ است، گفت: دوره بیستم قطعا در اسفندماه برگزار می‌شود، اما اگر شرایط بهتر شود پیش‌تر دوره نوزدهم را برگزار می‌کنیم و اگر چنین نشد هر دو در یک شب برگزار می‌شود.

دبیر این جشنواره در پاسخ به اینکه داوری‌ها به کجا انجامید، توضیح داد: داوران در گروه‌های مختلف مشغول خواندن آثار هستند، جلسات ماهانه برگزار نمی‌شود، اما گروه کودک و نوجوان پیشرفت خوبی داشته و در حوزه بزرگسال هم داوران مشغول خواندن آثار هستند.

جایزه شهید غنی‌پور از اقدامات ماندگار زنده‌یاد امیرحسین فردی است که هر ساله در سه بخش کودک، نوجوان و رمان بزرگسال برگزار می‌شود.

این جایزه در سال‌های گذشته تلاش داشته تا به صورت مستقل برگزار شود. اختتامیه این جایزه، هرساله در نیمه دوم اسفندماه، همزمان با سالروز شهادت شهید غنی‌پور در مسجد جوادالائمه (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول