اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

زاهدی: دولت کمترین بهره از اختیارات داده شده توسط رهبری را داشته است

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: مقام معظم رهبری بیشترین اختیارات را بر اساس قانون اساسی و اصل ولایت فقیه به دولت آقای روحانی داده، اما دولت کمترین بهره را از آن برده است.

زاهدی: دولت کمترین بهره از اختیارات داده شده توسط رهبری را داشته است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد مهدی زاهدی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز (دوشنبه 5 آبان 99) مجلس با تقدیر از کادر درمانی بیمارستان‌ها در معالجه بیماران کرونایی گفت: این مجاهدان عرصه سلامت حقیقتا تحت فشارهای روحی و استرس‌های کاری جدی قرار دارند. باید این بار را از دوش آنها کم کرد و این کار تنها با اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌های سخت‌گیرانه ملی و انجام کارهای فرهنگی و آموزشی میسر است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر همگان به ویژه بر سیاسیون دنیا واضح است که هیأت حاکمه آمریکا تحت سیطره جهانی صهیونیسم بین الملل قرار دارد و لذا استراتژی آنها نسبت به جمهوری اسلامی ایران مشخص است، که جز به براندازی به چیز دیگری نمی‌اندیشند.

وی ادامه داد: از این رو تفاوتی ندارد که کدام نامزد انتخاباتی در آمریکا برنده شود، فقط ممکن است تاکتیک‌های آنها با هم متفاوت باشد.

زاهدی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی کشوری مستقل است و روی پای خود با تکیه بر ملت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم بالقوه و بالفعل درون کشور می‌ایستد و راه خویش را با صلابت ادامه می‌دهد و توجه و اعتنایی به بعضی پالس‌های نابهنجار برخی سیاسیون داخل کشور که نگاه به غرب دارند و به دنبال به اصطلاح صلح امام حسنی آن هم از منظر خویش هستند، ندارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بیشترین اختیارات را بر اساس قانون اساسی و اصل ولایت فقیه به دولت آقای روحانی داده، اما دولت کمترین بهره را از آن برده است.

وی افزود: شورای همکاری اقتصادی سران سه قوه تشکیل شده اما در همین دوران مشاهده می‌کنیم که قیمت ارز، طلا‌، مسکن،‌ خودرو، لوازم خانگی، غذا و حتی دارو چند برابر شده است. کجای کار می‌لنگد؟ آیا بی تدبیری تعدادی از مدیران و دولتمردان است؟ آیا سوءمدیریت است؟ آیا بی‌برنامگی است؟ آیا ناکارآمدی برخی دولتمردان است که به نظرم همه اینها هست.

زاهدی ادامه داد: در کنار اینها باید اضافه کرد که دولت،‌ خود را از جمع نخبگانی کشور در حوزه‌های مختلف دور کرده است. سیاست‌بازی و سیاسی‌کاری در اجزاء بدنه اجرایی دولت بر خرد جمعی و عقلانی و لحاظ کردن منافع ملی ارجحیت داده شده، هنوز 9 ماه فرصت برای دولت باقی است. بیایید قرارگاه خدمت تشکیل دهید و با بهره‌گیری از نیروهای کارآمد، انقلابی با رویکرد مدیریت جهادی به وضعیت نابسامان معیشتی و اقتصادی مردم سروسامان دهید.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امت اسلامی و مردم غیور مسلمان و حتی غیرمسلمان ایران اظهار تاسف و تنفر خود را از هیأت‌ حاکمه فرانسه اعلام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. اظهار تنفر به خصوص در جسارت به پیامبر رحمت و پیامبری که اخلاق را جزو اهداف اصلی رسالت و نبوت خویش قرار داده بود، امت اسلامی ضمن احترام به همه ادیان الهی و پیامبران عظیم‌الشأن از رهبران دینی دنیا به ویژه پاپ اعظم انتظار دارد که این حرکت غیر توحیدی و غیراخلاقی دولتمردان فرانسه را محکوم و همه را دعوت به وحدت و توحید عملی کند.

وی افزود: از دولت و ملت عراق و به ویژه جریان مقاومت در این کشور به خاطر پافشاری در جهت اجرای قانون تخلیه پایگاه‌های آمریکایی تقدیر و تشکر می‌کنم؛ چراکه این پایگاه‌ها به عنوان محلی برای تفرقه و اختلاف‌افکنی در بین امت اسلامی و سرکوب جریان مقاومت به کار می‌رود.

زاهدی در پایان گفت: دهه آینده برای کشور ایران دهه فرصت و چالش‌هاست. معتقدم و باور دارم که باید زمینه‌های انتقال مسؤولیت‌ها به نسل سوم و چهارم با شتاب بیشتری انجام شود. بزرگ‌ترین فرصت کشور همین نسل جوان انقلابی، باانگیزه، باهوش و میهن‌دوست است. باید به این نسل میدان داد تا تجربه کسب کند و آماده پذیرش مسؤولیت‌های سنگین باشد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول