اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عربستان سعودی ضوابط عمره زائران خارجی را اعلام کرد

وزارت حج عربستان سعودی در بیانیه‌ای ضوابط انجام عمره برای زائران خارجی و شرکت‌ها را اعلام کرد.

عربستان سعودی ضوابط عمره زائران خارجی را اعلام کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت حج و عمره عربستان سعودی امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای از ضوابط لازم‌الاجرا برای زائران خارجی، شرکت‌ها و هتل‌ها جهت آغاز ورود عمره‌گزاران به این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه البلاد، این بیانیه در حالی صادر شده که طبق اعلام قبلی، قرار است از تاریخ یکم نوامبر (۱۰ آبان) تعداد محدودی زائران خارجی بتوانند وارد مکه و مدینه شوند.

طبق این بیانیه، زائران بین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند به عربستان سفر کنند و به هنگام ورود باید گواهی عدم ابتلا به کرونا را در ۷۲ ساعت گذشته با خود به همراه داشته باشند.

زائران همچنین پس از ورود به هتل، باید به مدت سه روز در قرنطینه باقی بمانند و برای ادای عمره و نماز در مسجدالحرام و دیگر مناسک باید از پیش اطلاع‌رسانی کرده و تاریخ خود را رزرو کنند.

زائران عربستانی از چهارم اکتبر (۱۳ مهر ماه) اجازه انجام عمره را یافته بودند.

شیوع ویروس کرونا باعث شد تا برای اولین بار در تاریخ ورود حاجیان خارجی به عربستان برای ادای فریضه حج ممنوع شود و صرفا ۱۰ هزار نفر حج تمتع را از میان ساکنان عربستانی انجام دادند. در حالی که سال گذشته ۲.۵ میلیون نفر در حج شرکت کرده بودند.

ویروس کرونا تا کنون ۳۵۵ هزار نفر را در عربستان آلوده کرده و ۵۲۹۶ تن دیگر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سعودی تا سال گذشته طبق آمار رسمی سالانه ۱۲ میلیارد دلار درآمد از حج و گردشگری دینی داشته است و طبق چشم‌انداز ۲۰۳۰ محمد بن سلمان دولت سعودی باید تا آن زمان بتواند ۳۰ میلیون نفر را برای عمره و حج پذیرش کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول