اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

برگزیدگان سوگواره آیین جوش‌زنی ایران معرفی شدند

برگزیدگان سوگواره آیین جوش‌زنی ایران هرمزآباد رفسنجان به مناسبت ششمین سالروز ثبت ملی جوش‌زنی ایران هرمزآباد معرفی شدند.

برگزیدگان سوگواره آیین جوش‌زنی ایران معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، ابراهیم رضوی‌مقدم اظهار داشت: سوگواره‌ آئین‌ جوش‌زنی ایران ویژه ششمین‌ سالروز ثبت‌ ملّی جوش‌‌زنی هرمزآباد در دو بخش نوحه‌‌خوانی جوش و طراحی گرافیکی محرم‌ در قالب پوستر و نقاشی برگزار شد و علاقه‌مندان از 10 شهریورماه تا 10 مهرماه به مدت یک ماه آثار خود را به دبیرخانه سوگواره ارسال کردند که البته این زمان به مدت یک هفته نیز تمدید شد.

دبیر آیین جوش‌زنی ایران با اشاره به لغو برگزاری آیین اختتامیه به دلیل کرونا تصریح کرد: با وجود برگزاری به‌صورت مجازی، استقبال بسیار خوبی از سوگواره صورت گرفت و در مجموع 134 اثر به دبیرخانه سوگواره ششمین سالروز ثبت‌ ملّی آئین‌ جوش‌‌زنی ایران‌ ارسال شد که علاوه بر شهرهای استان کرمان، از شهرهایی ازجمله تهران، بندرعباس، اهواز و یزد نیز شرکت‌کننده در این سوگواره داشتیم.

رضوی‌مقدم خاطرنشان کرد: در فراخوان سوگواره، طراحی گرافیکی محرم‌ در قالب پوستر و نقاشی در یک بخش اعلام شده بود که با توجه به گستردگی تعداد آثار در این دو حوزه، برگزیدگان در دو بخش نقاشی حرفه ای و کودکان و پوستر نیز جداگانه مشخص شد.

وی در ادامه گفت: بر اساس آراء هیات داوران، در بخش نقاشی حرفه‌ای حدیث شریفی از رفسنجان، مهلا حمیدی از تهران و فاطمه‌السادات خردمندی از هرمزآباد به ترتیب اول تا سوم شدند و مرضیه صالحی از رفسنجان رتبه چهارم، نازنین‌فاطمه قاسم‌زاده از یزد رتبه پنجم و فاطمه محمدی از کرمان به عنوان برگزیده ششم انتخاب شدند.

رضوی‌مقدم اضافه کرد: در بخش نقاشی کودکان، کوثر خواجه‌علی از کشکوئیه، ساجده شهریاری از جیرفت و فاطمه منگلی‌کمسفیدی از لطف‌آباد اول تا سوم شدند.

وی با اشاره به اینکه در بخش پوستر پارسا سعادتی از تهران، شقایق محمدی از رفسنجان و محمدحسین قاسمی از رفسنجان اول تا سوم شدند، افزود: حدیث قاسمی و فاطمه رضایی از رفسنجان به ترتیب به عنوان نفرات چهارم و پنجم معرفی شدند.

 دبیر آیین جوش‌زنی ایران اظهار کرد: در بخش نوحه‌خوانی چهار برگزیده انتخاب شدند که اثر محمد نظری از اهواز رتبه نخست را کسب کرد، علی عظیمی از بندرعباس دوم شد، علی‌اصغر امیری از کرمان رتبه سوم و مهدی ملک‌احمدی از هرمزآباد رفسنجان مقام چهارم را کسب کرد.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول