اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

خیز عربستان برای تقویت روابط اقتصادی ریاض-تاشکند

میزگردی در «ریاض» با موضوع «همکاری‌های اقتصادی با کشورهای آسیای مرکزی به ویژه ازبکستان» برگزار شد.

خیز عربستان برای تقویت روابط اقتصادی ریاض-تاشکند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، سفارت ازبکستان در مرکز اطلاع‌رسانی و مطالعات عربی و روسی عربستان میزگردی در «ریاض» با موضوع «همکاری‌های اقتصادی با کشورهای آسیای مرکزی به ویژه ازبکستان» برگزار که در آن رؤسا و نمایندگان این مرکز، تحلیلگران و محافل بازرگانی شرکت کردند.

طرف ازبک گزارشی از چگونگی و توسعه روابط «تاشکند» و ریاض در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری، فرهنگی و همچنین اولویت‌های سیاست خارجی این کشور در اختیار شرکت کنندگان قرار داد.  

تاکید شد که تاشکند خواستار توسعه و تحکیم روابط سودمند با کشورهای اسلامی بر اساس روابط دوجانبه و در چارچوب سازمان همکاری اسلامی و بانک توسعه اسلامی است. از همین سو از محافل بازرگانی ریاض برای مشارکت در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در زمینه‌های پتروشیمی، کشاورزی، بهداشتی، داروسازی، فنآوریهای اطلاع رسانی و گردشگری دعوت شده است.

«مجید الترکی» مدیر مرکز اطلاع رسانی و مطالعات عربی و روسی در این نشست گفت: زمان تشدید همکاری‌های دوجانبه فرا رسیده است.

وی اظهار داشت: این مرکز آماده ارائه کمک به شرکت‌های دولتی و خصوصی تاشکند در توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی و سرمایه گذاری و حضور در تدوین قراردادهای صادراتی و وارداتی بین بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور است.    

عربستان سعودی استقلال این کشور را در تاریخ 30 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 20 فوریه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول