اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

وضعیت نامطلوب سدهای هشترود/ برنامه‌ای برای تامین آب شرب هشترود وجود ندارد

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر آب شرب هشترود از طریق سد سهند تامین می‌شود که محتوای آرسنیک بوده و سلامتی مردم را مورد تهدید قرار می‌دهد.

وضعیت نامطلوب سدهای هشترود/ برنامه‌ای برای تامین آب شرب هشترود وجود ندارد

سیدحمزه امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: سد سهند هشترود حدود 16 سال است افتتاح شده و دارای پنج فاز عملیاتی است که کشاورزان منطقه در پیشبرد پروژه مشارکت مطلوبی داشته و تعاونی آب بران را تشکیل داده‎اند با این وجود، هنوز فقط فاز یک آن رو به اتمام است.

وی تصریح کرد: این سد با مشارکت کشاورزان و همت دولت در چهار سال گذشته حدود 2100 هکتار آبرسانی شد و ارزش منطقه نیز بالا رفت؛ ولی متاسفانه امسال در بودجه هیچ اعتباری برای این سد لحاظ نشده است.

امینی در عین حال خاطرنشان کرد: سال گذشته هم نزدیک بود ردیف اعتباری آن حذف شود که جلوی آن را گرفتیم.

نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: این سد در توسعه متوازن منطقه نقش زیادی می‎تواند داشته باشد؛ بنابراین انتظار داریم مورد توجه مسوولان استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سد کلقان آب رودخانه هشترود را کاملا خشکانده است و کشاوزران در پایاب سد متضرر می‌شوند، افزود: فلسفه ساخت این سد تامین آب شرب شهرستان‎های هشترود، بستان آباد و چاراویماق است.

امینی متذکر شد: آب شرب هشترود در حال حاضر از طریق سد سهند تامین می‌شود که محتوی آرسنیک بوده و سلامتی مردم را مورد تهدید قرار می دهد.

نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: متاسفانه هیچ گونه برنامه‌ای برای تامین آب شرب شهرستان از طریق سد کلقان وجود ندارد و در بودجه نیز ردیفی برای این امر پیش بینی نشده است.

انتهای پیام/60026/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول