اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

ورود دفتر تحکیم به تسهیل ازدواج جوانان/ ساخت کلیپ «تسهیل در انتظار تعجیل»

مسئول دفتر خواهران اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: این اتحادیه با توجه به بی مهری‌ها و عدم توجه متولیان امر به مسئله ازدواج، بنا دارد تا در قالب فعالیت‌های مستمر و هدفمند ورود جدی و تخصصی به قانون تسهیل ازدواج جوانان داشته باشد.

ورود دفتر تحکیم به تسهیل ازدواج جوانان/ ساخت کلیپ «تسهیل در انتظار تعجیل»

حانیه زرنگ مسئول دفتر خواهران اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت:‌ امروز ما با ۱۴ میلیون و ۹۱۱ نفر جوان که در انتظار تعجیل مسئولین در تسهیل مسئله ازدواج هستند مواجه هستیم، که با توجه به بحران پیری جمعیت و همچنین جلوگیری از آسیب های اجتماعی پیش رو مستلزم برنامه ریزی دقیق است.

وی افزود: در سال ۱۳۸۴ قانونی مبنی بر تسهیل موانع پیش پای جوانان برای تشکیل زندگی مشترک، به نام قانون تسهیل ازدواج جوانان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. این قانون در صورت اجرا می توانست گره از کار قریب به ۱۴ میلیون جوان را باز کند. اما از آن سال دولت ها یکی پس از دیگری بر سر کار آمدند و کوچک‌ترین دغدغه و پیگیری در جهت اجرای این قانون از خود نشان ندادند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: این در حالی است که اظهارات ضد و نقیض مسئولین، موازی کاری‌ها، سنگ اندازی‌ها و حتی گاهی اقدامات ضدجمعیتی و ضد ازدواجی از سوی متولیان امور جوانان و مسئولان مربوطه گره کور بر بخت این قانون انداخته است.

زرنگ تصریح کرد: با وجود بی مهری‌ها و عدم توجه متولیان امور جوانان به مسئله ازدواج اتحادیه دفتر تحکیم وحدت بنا دارد تا در قالب فعالیت های مستمر و هدفمند ورود جدی و تخصصی به قانون تسهیل ازدواج جوانان داشته باشد. 

وی گفت: در واقع کلیپ «تسهیل در انتظار تعجیل» پس از بحث و بررسی های عمیق و جلسه با کارشناسان ذی‌ربط به عنوان اولین قدم اتحادیه دفتر تحکیم در مسئله تسهیل موانع ازدواج جوانان تدارک دیده شد و گام های زیادی باقی است تا مطالبه به حق جوانان برای تشکیل خانواده به ثمر بنشیند.

مسئول دفتر خواهران اتحادیه دفتر تحکیم وحدت یادآور شد: کلیپ «تسهیل در انتظار تعجیل» در چند بخش ابتدا به معرفی قانون به جهت آگاهی بخشی به مخاطب خود پرداخته، سپس به فشارهای وارده از سمت خانواده به جوانان اشاره کرده و در پایان در چهارچوب دقیق و کارشناسی شده به بررسی باگ های قانون و اصلاحات مورد نیاز آن پرداخته است.

علاقمندان می توانند کلیپ «تسهیل در انتظار تعجیل» در ادامه مشاهده کنند.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول