اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: بغداد توافقات با پاریس را تعلیق کند

یک نماینده عراقی از دولت الکاظمی خواست که کلیه توافق‌نامه‌های امضا شده با پاریس را تا زمان عذرخواهی رئیس‌جمهور فرانسه از مسلمانان به حالت تعلیق درآورد.

نماینده عراقی: بغداد توافقات با پاریس را تعلیق کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رعد الدهلکی» نماینده پارلمان عراق به موضع اسلام‌ستیزانه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در فرانسه واکنش نشان داد و گفت که اهانت به پیامبر اکرم (ص)، اهانت به همه مسلمانان و امری غیرقابل قبول است.

وی در ادامه از دولت و وزارت خارجه عراق خواست تا سفیر فرانسه در بغداد را فرابخوانند و یادداشت اعتراض خود در واکنش به این اهانت را به وی تحویل دهند و خواستار عذرخواهی رسمی پاریس از کلیه مسلمانان شوند.

الدهلکی طی بیانیه‌ای که در پایگاه خبری «تقدم» منتشر شد، اعلام کرد که موضع‌گیری رئیس‌جمهور فرانسه در قبال انتشار کاریکاتور موهن علیه پیامبر شوکه‌کننده و غیرقابل انتظار بود.

وی تصریح کرد که این اهانت‌ها و اقدامات مردود است و موجب ایجاد بسترهایی برای تشدید تروریسم و افراطی‌گری است. چنین اقداماتی با آزادی بیان هماهنگ نیست و با کلیه عرف‌های بین‌المللی که تعرض و اهانت به انبیاء و رسولان و صحابی آنها را ممنوع می‌داند، در تعارض است. نباید مقابل چنین تعرض‌هایی سکوت کرد. لذا کلیه پارلمان‌ها و سازمان‌های بین‌المللی اسلامی باید مستقیما بر اساس چارچوب‌های قانونی، علیه کسانی که به شخص رسول اکرم (ص) توهین کردند، در مجامع بین‌المللی شکایت کنند. 

این نماینده عراقی افزود: دین ما به ما آموخته که به ادیان دیگر اهانت نکنیم و ما به اعتقادات دیگران احترام می‌گذاریم. این همان چیزی است که ما از مدعیان آزادی و دموکراسی می‌خواستیم که به صورت متقابل به آن عمل کنند و به عقاید دیگران احترام بگذارند.

در پایان این بیانیه آمده است: به عنوان نصیحت از رئیس‌جمهور فرانسه می‌خواهم که پیش از آنکه خودش و همه فرانسه از جهان اسلام جدا شوند و کلیه درها به روی آنها بسته شود، از مسلمانان عذرخواهی کند. از سوی دیگر تاکید می‌کنیم که دولت الکاظمی باید تا زمانی که فرانسه عذرخواهی نکرده، کلیه توافق‌نامه‌های امضا شده با پاریس را به حال تعلیق درآورد.

رئیس جمهور فرانسه اخیرا در توجیه لایحه‌ای ضد اسلامی ادعا کرده بود: «اسلام دینی است که امروزه در تمام جهان در بحران به سر می‌برد. این مسئله را فقط در کشور خودمان شاهد نیستیم». ماکرون مدعی شده بود که هدف از اجرای این لایحه پس از به تصویب رسیدن، مواجه با مشکل افزایش افراط‌گرایی اسلامی در فرانسه و تقویت «توانایی ما در زندگی در کنار یکدیگر» خواهد بود.

وی در سفر اخیر خود به لبنان نیز در توجیه اقدام موهن نشریه «شارلی ابدو» مدعی شد که فرانسه کشوری با آزادی بیان است و اینکه وی در جایگاهی نیست که بخواهد در خصوص این تصمیم برای بازنشر تصاویر موهن به پیامبر اکرم (ص) در این نشریه قضاوت کند.

 پس از بالا گرفتن اظهارات اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) در فرانسه، محافل اسلامی (+) خشم خود را از این مسأله ابراز داشتند  و هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبران الهی خصوصا خاتم آنها رسول اکرم (ص) را به شدت محکوم کردند.

«علی محیی الدین القره داغی» رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین نیز گفت: «دین ما در هیچ بحرانی به سر نمی‌برد و نخواهد برد! زیرا اسلام ساخت دست بشر نیست که بیم ضعف و کساد آن را داشته باشیم. اسلام علی‌رغم حیله‌گری افراد و اسلام‌هراسی‌‌‌ها نفس می‌کشد. نگرانی در خصوص دین ما وجود ندارد. جناب رئیس به کسی نیاز نداریم که بحران را به ما نشان دهد. ما به تو می‌گوییم: آینده از آن دین اسلام است. ما بیم آینده جوامعی را داریم که ادیان دیگران و مقدسات آنها را اهدافی مشروع قرار می‌دهند. ما بیم آن جوامعی را داریم که قدرت‌ها معتاد دشمن تراشی هستند.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول