اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

استقبال ایران از توافق آتش‌بس بین طرف‌های درگیر در لیبی

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از توافق آتش‌بس بین طرف‌های درگیر در لیبی استقبال و ابراز امیدواری کرد این آتش‌بس پایدار بوده و تمام طرف‌ها به تعهدات‌شان ملتزم باشند.

استقبال ایران از توافق آتش‌بس بین طرف‌های درگیر در لیبی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) از توافق آتش بس بین طرف های درگیر در لیبی استقبال کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با قدردانی از نقش سازمان ملل متحد و طرف های لیبیایی مذاکره کننده در دستیابی به این توافق، ابراز امیدواری کرد این آتش بس پایدار بوده و تمامی طرفها به تعهداتشان ملتزم باشند. 

خطیب زاده با تاکید بر ضرورت قطع دخالتهای خارجی در روند توافقات طرفهای مذاکره کننده در لیبی، بار دیگر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با راه حل نظامی برای‌حل این بحران را یادآور و خواستار حل بحران لیبی از طریق سیاسی و گفتگو شد.

به گزارش فارس، منابع خبری به نقل از مقامات سازمان ملل گزارش دادند که طرفین درگیر در لیبی به توافقی برای آتش‌بس دائم دست پیدا کرده‌اند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در واکنش به این خبر با بیان اینکه اعتبار این توافق «ضعیف» است، گفت: «خواهیم دید که در روزهای آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. امیدواریم و حقیقتا می‌خواهیم که در لیبی آتش‌بسی وجود داشته باشد».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول