اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

شرطی کردن اقتصاد توسط دولت خطای استراتژیک است/ از برجام درس بگیریم

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه شرطی کردن اقتصاد کشور و منوط کردن آن به انتخابات آمریکا توسط دولت یک خطای استراتژیک است، گفت: ‌تجربه برجام به ما نشان داد که نباید مسائل داخلی‌مان را به تصمیمات غربی‌ها گره بزنیم.

شرطی کردن اقتصاد توسط دولت خطای استراتژیک است/ از برجام درس بگیریم

الهام آزاد نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به منوط کردن بهبود اقتصادی کشور به نتایج انتخابات آمریکا از سوی برخی مسئولین، گفت: شرطی کردن اقتصاد کشور از سوی دولت و مسئولان و منوط کردن بهبود آن به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک خطای استراتژیک است. 

وی افزود: تجربه برجام نشان داد که منوط کردن مسائل داخلی کشور به تصمیمات غرب کار اشتباهی است و چه نتایجی را برای ما به دنبال دارد. 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: اینکه در آمریکا جوبایدن سر کار بیاید یا دونالد ترامپ، تنها در شیوه جنگیدن آنها با ملت ایران تفاوت خواهد داشت و نه چیز دیگری و اینکه ما فکر کنیم با تغییر رئیس‌جمهور آمریکا بهبودی در وضعیت اقتصادی ما ایجاد خواهد شد، یک خامی و سطحی‌نگری است.

وی افزود: افسار گسیختگی قیمت ‌ها 80 درصد نتیجه سوءمدیریت‌هاست و 20 درصد به خاطر مسائل خارجی است و دولت با جلوگیری از واردات بی‌رویّه، مبارزه با قاچاق، رفع ناهماهنگی بین بخش‌های دولتی و نظارت صحیح بر بازار می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصادی موثر باشد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: در ماجرای کرونا دیدیم که حتی کمک‌های انسان‌دوستانه از سوی دیگر کشورها به ایران اعزام نمی‌شود و ما تنها با تکیه بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان و بسیج ظرفیت‌های داخلی توانستیم اقداماتی را برای مقابله با این ویروس صورت دهیم.

آزاد با بیان اینکه برخی از مسئولین ما در زمین دشمن بازی می‌کنند، خاطرنشان کرد: اقتصاد و معیشت مردم نباید معطل تحولات خارجی باشد  بلکه باید راهبرد و برنامه‌ریزی بر اساس پتانسیل‌های داخلی باشد و درون‌زایی صورت بگیرد و برای مقابله با تحریم‌ها و فشارهای آمریکا در حوزه‌های اقتصادی تنها باید از ظرفیت‌های داخلی برای تقویت بنیه اقتصادی کشور کمک گرفت و ظرفیت‌های داخلی را در این زمینه بسیج کرد. 

وی در پایان گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه اقتصادی بحث ساختار بودجه است که ساختار معیوبی دارد و رهبر معظم انقلاب نیز بر اصلاح آن تأکید داشتند و لذا یکی از ضروریات در این حوزه، اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور است که در مجلس یازدهم به دنبال اصلاح این مهم هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول