اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بهبود وضعیت اقتصادی در گرو بالفعل کردن توانمندی داخل است نه تغییر رئیس‌جمهور آمریکا

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: آمدن و رفتن روسای جمهور آمریکا تغییری در اوضاع داخلی ما در عرصه اقتصاد ایجاد نمی‌کند و بهبود وضعیت اقتصادی ما منوط به بالفعل کردن توانمندی‌های بالقوه داخلی است.

بهبود وضعیت اقتصادی در گرو بالفعل کردن توانمندی داخل است نه تغییر رئیس‌جمهور آمریکا

منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر تأثیر نتایج انتخابات آمریکا بر اقتصاد کشور گفت: سگ زرد برادر شغال است و این که چه کسی در آمریکا رئیس جمهور باشد هیچ تأثیری بر اقتصاد کشور ما ندارد.

وی افزود: رؤسای جمهور آمریکا یکی با پنبه سر می‌برد و یکی با شمشیر. در هر حال آنها سر می‌برند و رفتار انسانی از آنها نباید توقع داشت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم اظهار داشت: سیاست داخلی و خارجی آمریکا مشخص است و مانند ریلی است که مسیری را می‌پیماید و تنها لوکوموتیوران در این خط سیر تغییر می‌کند. یک بار فردی روی کار می‌آید که لوکوموتیو را مثل یک دیوانه به پیش می‌برد و یک بار فردی لوکوموتیوران می‌شود که با سرعت آهسته‌تری حرکت می‌کند، اما هر دو یک مسیر را دنبال می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و ریل و مسیر آنها تغییری ندارد.

حقیقت پور خاطرنشان کرد: اقتصاد ما تنها با تکیه بر توان داخلی کشور و ظرفیت‌هایی که در داخل موجود است سامان می‌یابد و این همان چیزی است که بارها رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید داشته‌اند.

وی افزود: راه حل بهبود وضعیت اقتصاد کشور ما اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و درون‌زا کردن اقتصاد است نه این که ما بخواهیم به این فکر باشیم که با تغییر رئیس جمهور در آمریکا وضعیت ما تغییر خواهد کرد. البته درست است که ما در عرصه بین الملل باید روابط گسترده و مناسبی را با دیگر کشورها داشته باشیم اما این به معنای آن نیست که به این فکر باشیم که آنها برای ما کاری خواهند کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم اظهار داشت: این که گوجه فرنگی در کشور ما قیمتش یکباره از هزار تومان به هفت هزار تومان می‌رسد ربطی نه به آمریکا دارد و نه اروپا بلکه مربوط به مسائل داخلی است و باید مشکلات در حوزه داخل مرتفع شود تا شاهد این وضعیت نباشیم.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: ما در داخل این توانایی را داریم که برای 200 میلیون نفر مواد غذایی تأمین کنیم و این نیازمند استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور و فعال کردن توانمندی‌های بالقوه داخلی است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول