اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اعلام دلیل افزایش قیمت گوشت

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز، گفت: دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز در این کلان‌شهر مربوط به عدم تعیین قیمت دام زنده از سوی نهادهای مرجع و کاهش توزیع نهاده‌های دامی است.

اعلام دلیل افزایش قیمت گوشت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کریم قدرتی اظهار داشت: متاسفانه طی روزهای اخیر و به دنبال افزایش قیمت سایر اقلام مصرفی و مورد نیاز مردم، قیمت گوشت قرمز نیز در آذربایجان‌شرقی و به خصوص تبریز افزایش یافت که در تلاش هستیم با رایزنی و تشکیل جلسات فوری با ستاد تنظیم بازار و نیز صنوف مربوطه مانع از افزایش قیمت‌ها شویم.

وی افزود: به جهت حساسیت موضوع گوشت و جلوگیری از تضییع حق شهروندان و مصرف‌کنندگان سازمان دولتی کشتارگاه تبریز توانسته است با  مدیریت شرایط موجود  چرخه کشتار را کماکان حفظ نموده و تولید گوشت ادامه دهد.

قدرتی علت اصلی دیگر کمبود گوشت را افزایش سرسام‌آور نهاده‌های دامی دانست و افزود: کاهش توزیع نهاده‌های دامی از طرف سازمان جهادکشاورزی و همچنین سودجویی برخی دلالان موجب بی‌سر و سامانی در بازار شده است به همین دلیل قیمت نهاده‌های دامی افزایش قابل توجهی کرده و موجب افزایش قیمت دام شده است به همین جهت نیز  در برخی کشتارگاه‌های خصوصی تعداد کشتار به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: انتظاری که از جهادکشاورزی داریم این است که توزیع نهاده‌های دامی را افزایش داده همچنین به موقع قیمت کارشناسی دام زنده را برآورد کرده و اعلام نماید تا مسوولان ذی‌ربط بر اساس قیمت دام نسبت به قیمت‌گذاری گوشت اقدام کنند.
 
مدیرعامل کشتارگاه تبریز، یادآور شد: طی هفته‌های اخیر کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز به عنوان بزرگترین و مجهزترین کشتارگاه آذربایجان‌شرقی و شمال غرب کشور بارها خواستار تعیین نرخ دام زنده سبک و سنگین از سوی مراجع ذی‌صلاح شده است که متاسفانه تاکنون در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه توزیع گوشت قرمز در تبریز و کشتار روزانه دام سبک و سنگین در این مجموعه طبق روال روزها و ماه‌های قبل همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: در این زمینه علاوه بر نهادهای نظارتی، نیروهای بازرسی کشتارگاه صنعتی تبریز بر نحوه توزیع گوشت قرمز در سطح شهر نظارت کامل دارند.

قدرتی با تاکید بر اینکه گرانفروشی گوشت قرمز باید توسط نهادهای مسوول پیگیری و با آن برخورد شود از برگزاری نشست مشترک بین کشتارگاه صنعتی، سازمان صمت و اتحادیه قصابان تبریز جهت بررسی ابعاد مختلف گرانتر شدن قیمت گوشت قرمز خبر داد.

مدیرعامل کشتارگاه تبریز از مراجع قضایی درخواست کرد که اجازه سودجویی به برخی افراد در بازار نهاده‌های دامی ندهند تا فرصت‌طلبان نتوانند در بیشتر از این اوضاع بازار را آشفته سازند.

قدرتی تصریح کرد: بعد از قیمت‌گذاری دام زنده از طریق جهاد کشاورزی، قیمت مصوب گوشت از طریق اتحادیه قصابان به کمیته فنی تنظیم بازار پیشنهاد می‌شود و پس از بررسی در کمیته تنظیم بازار قیمت نهایی به تصویب رسیده و به تمامی قصابان و فروشندگان گوشت اعلام می‌گردد.
 
روزانه افزون بر ۶۰۰ راس گوسفند و گاو در کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز ذبح شرعی می‌شود.

این کشتارگاه با برخورداری از ۱۱ اصطبل مجزا برای نگهداری گاو و گوسفند، میدان دام روباز با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام و انبار علوفه از نظر حجم کشتار و ظرفیت و سیستم صنعتی سومین کشتارگاه بزرگ کشور است.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول