اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

نورشرق: پرونده مظاهری و تراکتور دارای وجوه مختلفی است/ از علیپور بپرسید

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: درباره اینکه آیا تراکتور در پرونده مظاهری محکوم شده، از مدیرعامل این باشگاه سوال کنید.

نورشرق: پرونده مظاهری و تراکتور دارای وجوه مختلفی است/ از علیپور بپرسید

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، جمشید نورشرق درباره آخرین وضعیت پرونده رشید مظاهری و باشگاه تراکتور اظهار داشت: مراجع رسیدگی‌کننده فدراسیون همیشه درگیر پرونده‌های متعدد هستند که برخی رسانه‌ای می‌شود و برخی هم نمی‌شود. همکاران من در کمیته وضعیت همیشه در حال رسیدگی به پرنده‌های مختلف هستند که پرونده مظاهری هم یکی از آنهاست.

وی درباره اظهارات محمد علیپور مبنی بر محکوم شدن تراکتور به پرداخت مطالبات مالی مظاهری، گفت: این سوال را از خودش بپرسید. درباره پرونده‌های در حال رسیدگی، مطابق مقررات مجاز به اظهار نظر نیستیم اما هر تصمیمی کمیته وضعیت و سایر کمیته‌ها بگیرند، از طریق فدراسیون اعلام خواهد شد.

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون درباره زمان مشخص شدن رأی پرونده مذکور توضیح داد:‌ در پرونده مظاهری و استقلال با باشگاه تراکتور، وجوه مختلفی دارد. بخشی از این مسائل رسیدگی شده و بخشی  از آن هم باقی مانده است.

نورشرق درباره اینکه طبق مقررات فیفا اگر بازیکن دو ماه از حقوق خود را دریافت نکند مجاز به فسخ یک طرفه قراردادش با باشگاه است، گفت:‌ پاسخ دادن به این سوال مهم نیاز به دقت دارد. در مقررات نقل و انتقالات فیفا و به ویژه در اصلاحاتی که طی یک سال و نیم اخیر انجام شده، ماده 14 مکرر به آن اضافه شده که در آن به صراحت آمده اگر حقوق یک بازیکن ظرف دو ماه پرداخت نشود و وی اخطاره 15 روزه‌ای به باشگاه بدهد، پس از اتمام این مهلت می‌تواند قراردادش را فسخ کند. این آپدیت جدید فیفا است.

وی ادامه داد: در مقررات نقل و انتقالاتی فدراسیون ایران که مربوط به سال 1396 است که طبق آن مشابه این حکم را داریم اما به این شکل که در صورت پرداخت نشدن دو ماه حقوق بازیکن و اتمام فرصت 10 روزه، با اعلام شکایت و طرح دعوا در کمیته وضعیت خواستار ضمانت اجرای مقرر در این ماده مانند بسته شدن پنجره نقل و انتقالات شود و صراحتا به امکان فسخ قرارداد پیش‌بینی نشده است. این یک موضوع تحلیلی است که به مرجع رسیدگی‌کننده ارتباط دارد و باید ببیند می‌تواند موضوع را طبق مقررات فیفا به سمت اعمال حق فسخ پیش ببرد یا خیر.

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال درباره شکایت ذوب‌آهن از مهدی مهدی‌پور گفت: اجازه بدهید مصداقی صحبت نکنم. ضمن اینکه ارجاع ما از طریق فدراسیون فوتبال زیاد است و حضور ذهن درباره طرح دعوی احتمالی باشگاه ذوب‌آهن ندارم.

نورشرق درباره انتقاد باشگاه تراکتور به قانون فسخ یک طرفه قرارداد بازیکنان توضیح داد:‌ تابع قرارداد هستیم. اگر به قوانین تکیه کنیم، فرقی نمی‌کند کدام سوی ماجرا باشیم. برخی باشگاه‌ها از فسخ یک طرفه متضرر و برخی هم منتفع شده‌اند. به همین دلیل موضع‌های متفاوتی نسبت به این موضوع گرفته می‌شود اما مقررات نقل و انتقالات می‌گوید باشگاه ها باید به قرارداد احترام بگذارند.

وی در گفت و گو با رادیو تهران اضافه کرد: در مقررات نقل انتقالات آمده اگر باشگاهی قصد مذاکره با یک بازیکن دارای قرارداد با باشگاه دیگر را داشته باشد، باید قبل از شروع مذاکره با خود بازیکن، کتبا باشگاه تحت قرارداد را از این موضوع مطلع کند. چند درصد این اتفاق در فوتبال ایران رخ می‌دهد؟ با رعایت کردن مقررات خیلی از مسائل حل می‌شود. بازیکن حق دارد طبق توافق باشگاه به رابطه قراردادی‌اش پایان داده و به باشگاه دیگری برود؛ البته در صورتی که مقررات رعایت شود.

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال درباره فعالیت باشگاه‌ها برای کسب مجوز حرفه‌‌ای گفت: ‌این موضوع به شکل مستمر در حال انجام است و برای کسب مجوز حرفه‌ای باید شرایط مختلفی مانند تعهدات مالی و دیون باشگاه‌ها احراز شود. تعدادی از باشگاه‌ها آمده و تعیین و تکلیف کرده‌اند و پنجره‌هایشان باز شده و تعدادی هم در صف هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول