اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

کشور از داخلی‌هایی که واشنگتن را کدخدا می‌دانستند، لطمه خورد/ آمریکا دیگر تک ابرقدرت جهان نیست

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نشست بررسی انتخابات آمریکا با حضور محمدحسن قدیری‌ابیانه و کامران غضنفری برگزار شد.

کشور از داخلی‌هایی که واشنگتن را کدخدا می‌دانستند، لطمه خورد/ آمریکا دیگر تک ابرقدرت جهان نیست

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نشست بررسی انتخابات آمریکا با حضور محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در ونزوئلا و کامران غضنفری نویسنده کتاب را قطعنامه برگزار شد.

آمریکا دیگر تک ابرقدرت جهان نیست

قدیری‌ابیانه در این نشست با اشاره به بدهی چندین تریلیون دلاری آمریکا و وخامت اوضاع اقتصادی این کشور، گفت: اخیرا اقتصاد چین از اقتصاد آمریکا عبورکرده است.

وی افزود: جهان از جهان تک قطبی به سمت جهان چندقطبی می‌رود، الان خیلی‌ها در خود آمریکا هم می‌گویند که آمریکا تک ابرقدرت جهان نیست، در کشورهای دیگر نیز همین را می گویند  مثل مکرون رئیس جمهور فرانسه.

قدیری ابیانه با اشاره به ناکارآمدی قدرت نظامی آمریکا در مقابل رقیبان خود گفت: آمریکا برای اینکه بتواند جلوی فول تک ابرقدرتی جهان را بگیرد باید بر نفت جهان مسلط باشد و عمده نفت جهان در حوزه خلیج فارس، شمال آفریقا و در آمریکای جنوبی مثل ونزوئلا است که اگر کنترل این مناطق را در اختیار بگیرد بقیّه قدرت ها هم از او تمکین می‌کنند.

وی نیاز آمریکا به کنترل نفت در ایران را دلیل مخالفت این کشور با استقلال ایران عنوان کرد.

* کشور از داخلی‌هایی که آمریکا را کدخدا می‌دانستند لطمه خورد

کامران غضنفری در پاسخ به سوال یکی دانشجویان درباره امیدواری برخی دولتمردان به روی کار آمدن دموکرات ها در آمریکا، گفت: اینها به دلیل وجود وابستگی فکری و فرهنگی به غرب نمی‌توانند بپذیرند و متأسفانه با بی اخلاقی سعی در همراه کردن مردم داشته و مجدداً هم امید به روی کار آمدن بایدن دارند.

وی افزود: این در صورتی است که بایدن علناً اعلام کرده همانطور که ایران در بحث هسته‌ای عقب نشینی کرده است باید در موشکی و جبهه مقاومت هم عقب نشینی کند.

غضنفری گفت: آمریکا دشمن ماست و شاید بشود گفت که بزرگترین دشمن جمهوری اسلامی هم هست، از اول انقلاب تا الان هرچه از دستش بر آمده در دشمنی با ما انجام داده کوتاهی نکرده است انواع و اقسام کودتاها، طراحی جنگ ها، تشویق صدام برای حمله به جمهوری اسلامی ایران، تحمیل تحریم‌های هسته‌ای، اقتصادی، مالی و بانکی، نظامی، صنعتی و ... طراحی و براندازی نرم که از دستش برآمده برای جمهوری اسلامی کم نگذاشته است.

وی ادامه داد: اما ایران در مقابل دشمن روبرو کم نیاورده و تاریخ هم همین را نشان داده است، اما ما از داخلی‌هایی که آمریکا را کدخدا می‌دانستند خنجر خوردیم و خود می‌دانند از پشت خنجر زده و می زنند، در واقع ما ضربه اصلی را از آنجا خوردیم.

غضنفری تصریح کرد: آقای معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر، خود رئیس‌جمهور و رئیس برنامه بودجه به کرات در ماه‌های اخیر در صحبت‌های خودشان به فشارهای آمریکا اشاره کرده اند و گفته اند ما حتی نمی توانیم یک قطره نفت هم صادر کنیم و حتی دارو هم نمی توانیم وارد کنیم اینها خود گرا می‌دهند، دارند به دولت آمریکا کد می‌دهند یعنی فشارهای شما موثر بوده و این فشارها را ادامه بدهید، ما ضربه را از داخل می خوریم نه از خارج.

وی گفت: طرح FATF جاسوسی گسترده آنلاین است که از طریق آن راه های دور زدن تحریم هارا بسته اند.

نویسنده کتاب راز قطعنامه گفت: بنده روی آقای ظریف یک علامت سوال بزرگ دارم، مواضع و اقداماتی که آقای ظریف در آمریکا انجام می‌دهند به شدت زیر سوال است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول