اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نشت نمونه‌های فضاپیمای ناسا به علت نقص فنی

نقص فنی کلاهک فضاپیمای ناسا باعث شد تا برخی سنگ‌های نمونه برداری شده از روی یک سیارک از آن به بیرون نشت کرده و در فضا پخش شود.

نشت نمونه‌های فضاپیمای ناسا به علت نقص فنی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، تصاویری که از فضاپیمای OSIRIS-REx  ناسا منتشر شده که نشان می دهد یک نقص فنی در کلاهک آن که نمونه های جمع آوری شده را حمل می کند، باعث شده نمونه های یادشده از مخزن نگهداری خارج شده و در فضا پراکنده شوند.

فضاپیمای OSIRIS-REx  ناسا در ۲۰ اکتبر سال ۲۰۲۰ از سطح سیارک بنو مقداری سنگ به عنوان نمونه جمع آوری کرده بود. این نخستین بار است که ناسا چنین دستاوردی را کسب کرده، ولی این موفقیت تحت الشعاع نشت نمونه های مذکور به فضا قرار گرفته است.

 

برای جلوگیری از نشت بیشتر نمونه ها به فضا ناسا در تلاش است تا آنها را به بخش دیگری از فضاپیمای مذکور منتقل کند تا اختلال کلاهک OSIRIS-REx  موجب از دست رفتن نمونه های ارزشمند جمع آوری شده نگردد.

ناسا می گوید فضاپیمای OSIRIS-REx  به طور کلی در وضعیت خوبی است و ممکن است بتوان مشکل کلاهک آن را از راه دور و با برخی تمهیدات برطرف کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول