اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

انتقاد به روند برگزاری انتخابات کمیته‌های ناظر بر نشریات دانشگاه‌های علوم پزشکی

ﻧﻤﺎﯾﻨﺪگان ﻣﺪﯾﺮان ﻣﺴﺌﻮل در ﺷﻮرای ﻣﺮﮐﺰی ﻧﺎﻇﺮ ﺑﺮ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻧﺸﺮﯾﺎت داﻧﺸﮕﺎهی وزارت بهداﺷﺖ در نامه‌ای به مدیرکل فرهنگی این وزارتخانه به روند برگزاری انتخابات کمیته‌های ناظر بر نشریات دانشگاه های علوم پزشکی انتقاد کردند.

انتقاد به روند برگزاری انتخابات کمیته‌های ناظر بر نشریات دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، ﻧﻤﺎﯾﻨﺪگان ﻣﺪﯾﺮان ﻣﺴﺌﻮل در ﺷﻮرای ﻣﺮﮐﺰی ﻧﺎﻇﺮ ﺑﺮ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻧﺸﺮﯾﺎت داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ وزارت ﺑﻬﺪاﺷﺖ طی نامه‌ای به حسن زائری مدیرکل فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت ضمن انتقاد به روند برگزاری انتخابات کمیته‌های ناظر بر نشریات دانشگاه های علوم پزشکی، تاکید کردند: اگر از ابتدا قرار بود خود دانشگاه به برگزاری انتخابات مبادرت کنند پس چرا سرنوشت کمیته‌های ناظر بر نشریات دانشگاه های علوم پزشکی را 5 ماه معطل دعواهای خود نگه داشتید؟ 

متن این نامه به شرح زیر است:

آقای دکتر حسن زائری

مدیرکل فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت

آن چیزی که در این مدت در مدیریت شما در وزارت بهداشت صورت گرفته است مصداق کامل نادیده گرفتن نهادهای برآمده از دانشجو و دانشگاه مانند شورای ناظر بر نشریات دانشگاهیان وزارت بهداشت است.

طبق مصوبه‌ سی و چهارمین جلسه شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهیان مورخ 20/2/99 قرار بر این بود که با شیوع ویروس منحوس کرونا و تعطیلی دانشگاه ها انتخابات کمیته ناطر بر نشریات دانشگاه های علوم پزشکی تا زمان ایجاد سامانه ایمن و شفاف  و سرتاسری برای برگزاری انتخابات تا اواسط تابستان به تعویق بیفتد. ما نیز برای حفظ کامل حقوق دانشجویان و حفظ سلامت آنان با این شیوه و تعویق انتخابات موافقت کردیم.

اما شما در اقدامی عجیب به جای پاسخگویی در مورد چرایی آماده نشدن سامانه طی نامه ای با شماره 1851/601/ د مورخ 12/07/99 خطاب به معاونت های فرهنگی دانشجویی، پس از حدود دو ماه تاخیر از زمان موعود آماده سازی این سامانه دستور دادید هر دانشگاه حداکثر تا 30 مهر ماه انتخابات خود را برگزار نماید و گزارش آن را اعلام کند. بماند، که هنوز در دوم آبان ماه تکلیف انتخابات بیش از ۲۰ دانشگاه نامعلوم است.

از شما در مورد این تخلف و تناقض آشکار سوال داریم، بر اساس کدام مصوبه شورای ناظر تصمیم گرفتید ابتکار برگزاری انتخابات را به جای سامانه سرتاسری به خود دانشگاه واگذار نمایید؟

اگر از ابتدا قرار بود خود دانشگاه به برگزاری انتخابات مبادرت نمایند پس چرا سرنوشت کمیته‌های ناظر بر نشریات دانشگاه های علوم پزشکی را 5 ماه معطل دعواهای خود نگه داشتید؟ چرا با وجود دستورجلسه ها، درخواست ها و شکایات متعدد 5 ماه است که جلسه شورای ناظر بر نشریات داشنگاهیان برگزار نشده است؟ و خیلی چراهای دیگر....

معین رضیئی
علی چنارانی

ﻧﻤﺎﯾﻨﺪگان ﻣﺪﯾﺮان ﻣﺴﺌﻮل در ﺷﻮرای ﻣﺮﮐﺰی ﻧﺎﻇﺮ ﺑﺮ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻧﺸﺮﯾﺎت داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ وزارت ﺑﻬﺪاﺷﺖ

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول