اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

مشکلات ثبت نام خانواده‌های ایثارگران و شهدا بررسی شد

رئیس هیأت عالی جذب گفت: با توجه به اینکه مشمولان بند ز و پ قانون پنجم و ششم امکان ثبت‌نام در سامانه نور رضوی را ندارند، مقرر شد پرونده‌های این افراد به صورت فیزیکی به هیأت مرکزی جذب وزارتین علوم و بهداشت ارسال و بررسی شود.

مشکلات ثبت نام خانواده‌های ایثارگران و شهدا  بررسی شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۵۶ هیأت عالى جذب اعضاى هیأت علمى دانشگاه‌ها و مراکز آموزشى شوراى عالى انقلاب فرهنگى به ریاست محمدعلى کى‌نژاد رئیس هیأت عالی جذب، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

کى‌نژاد در ابتدای جلسه با بیان اینکه سیاست‌گذاری جذب اعضای هیأت علمی بر عهده هیأت عالی جذب است، تأکید کرد: البته سیاست‌گذاری‌های کلان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شود و هیأت عالی جذب در مسائل اجرایی ورود نمی‌کند.

وی در مورد فراخوان تعیین تکلیف بورسیه‌های بلاتکلیف خاطرنشان کرد: بر اساس ۴ لیست اعلامی توسط مجلس شورای اسلامی، هیأت مرکزی جذب وزارت علوم، سازمان امور دانشجویان و هیأت عالی جذب، ۵۴ نفر شرایط ثبت‌نام در این فراخوان را دارند.

رئیس هیأت عالی جذب ادامه داد: بعد از ثبت نام و بررسی بورسیه‌های بلاتکیلف، دانشگاه‌ها ۱۰ روز مهلت دارند که ثبت نام‌کنندگان را تعیین تکلیف کنند و در غیر این صورت هیأت مرکزی جذب بر اساس اختیاری که دارد، رسیدگی خواهد کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از اعلام لیست نهایی بورسیه‌های وزارت علوم که در دانشگاه آزاد جایابی شده‌اند، خبر داد و تأکید کرد: این بورسیه‌ها به منظور انتقال تعهداتشان از وزارت علوم به دانشگاه آزاد، باید در هیأت مرکزی جذب این دانشگاه بررسی و تصویب شوند.

رئیس هیأت عالی جذب با تأکید بر ضرورت ساماندهی هیأت‌های اجرایی جذب بر اساس آمایش آموزش عالی، خاطرنشان کرد: در مورد هیأت‌های اجرایی استان‌های تک دانشگاهی و دو دانشگاهی بر اساس آمایش آموزش عالی تصمیم‌گیری خواهد شد.

در ادامه جواد محمدی دبیر هیأت عالی جذب بر بررسی صلاحیت عمومی متقاضیان جذب، توسط اعضای کارگروه بررسی صلاحیت عمومی تأکید کرد.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستور اول جلسه به بررسى مشکلات مشمولان بند "ز" ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه و بند "پ" ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه برای ثبت نام در سامانه نور رضوی اختصاص داشت.

پس از بحث و بررسی اعضا پیرامون این موضوع، با توجه به اینکه مشمولان بند "ز" و "پ" قانون پنجم و ششم امکان ثبت‌نام در سامانه نور رضوی را ندارند، مقرر شد پرونده‌های این افراد به صورت فیزیکی به هیأت مرکزی جذب وزارتین علوم و بهداشت ارسال و بررسی شود.

دستور بعدی جلسه به بررسی معیارهای هم‌ترازی دانشگاه‌ها در جذب وزارتین علوم و بهداشت اختصاص داشت که در این خصوص پیشنهادات این دو وزارتخانه قرائت و مقرر شد این موضوع در کارگروه بررسی‌های ویژه هیأت عالی جذب با حضور رئیس دانشگاه آزاد و رؤسای مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارتین علوم و بهداشت بررسی و نتیجه نهایی در جلسه آتی هیأت عالی جذب ارائه شود.

در ادامه جلسه با توجه به اینکه پژوهشکده شوراى نگهبان فاقد هیأت اجرایی جذب است، مصوب شد که پرونده‌های پژوهشکده شورای نگهبان در هیأت اجرایی جذب دانشگاه علوم قضایى و خدمات اداری بررسى شود.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان جلسه تعدادی از اعضای هیأت‌های اجرایی جذب و کارگروه صلاحیت عمومی دانشگاه‌های گیلان، گنبد کاووس، علوم پایه دامغان، ولیعصر (عج)، بجنورد، انسیستوپاستور ایران، علوم پزشکى بابل، علوم پزشکى رفسنجان، علوم پزشکى کرمانشاه و علوم پزشکى گناباد تأیید صلاحیت شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول