اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

جدیدترین بیانیه سازمان بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی خواستار اقدام فوری در میان افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا شد.

جدیدترین بیانیه سازمان بهداشت جهانی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌تی‌جی‌ان، سازمان بهداشت جهانی خواستار اقدام فوری در میان افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا شد.

این سازمان از کشورهای جهان خواست «اقدامات فوری» را برای محدود کردن سریع انتقال ویروس کرونا انجام دهند.

تدروس آدهانوم گِبرِیِسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی در یک کنفرانس خبری گفت: جهان به ویژه نیم‌کره شمالی در مرحله افزایش همه گیری قرار دارد، در حالی که برخی از کشورها به احتمال زیاد با اختلال و کمبود خدمات بهداشتی نیز روبرو هستند.

وی ادامه داد: «چند ماه آینده بسیار دشوار خواهد بود و برخی از کشورها در مسیر خطرناکی قرار دارند».

تدروس آدهانوم گِبرِیِسوس افزود: «ما از مقامات کشورهای مختلف می‌خواهیم که فوراً اقدام کنند، تا از مرگ غیرضروری بیشتر، تعطیلی مجدد مدارس و از بین رفتن خدمات بهداشتی جلوگیری شود، این نگران کننده است که اکنون چندین کشور شاهد «افزایش نمایی» عفونت‌ها هستند.».

وی گفت: «بسیاری از کشورها شاهد افزایش تصاعدی بیش از حد موارد کووید ۱۹ هستند و این منجر به این شده است که بیمارستان‌ها و واحدهای مراقبت‌های ویژه دچار اختلال شوند و این در حالیست که ما هنوز در ماه اکتبر هستیم، کشورها می‌توانند برای جلوگیری از قرنطینه اجباری  اقداماتی نظیر بهبود شرایط آزمایش ابتلا به ویروس، ردیابی تماس افراد آلوده و جدا کردن افراد در معرض خطر انجام دهند.».

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، تا ۲۳ اکتبر،  ۴۱ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۸۸۳ مورد ویروس کرونا در ۲۱۸ کشور، منطقه یا سرزمین گزارش شده و تعداد افراد جان باخته به یک میلیون و ۱۳۴ هزار و ۹۴۰ نفر رسیده است.  

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول