اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

بررسی مشکل تیم زیدان/ رئال می‌تواند به بارسلونا گل بزند؟

در این فصل رقابت‌های فوتبال اروپا تیم زیدان با مشکل بزرگ عدم گلزنی در خط جلو روبه‌رو است.

بررسی مشکل تیم زیدان/ رئال می‌تواند به بارسلونا گل بزند؟

به گزارش خبرگزاری فارس، رئال مادرید امروز در حالی به مصاف بارسلونا و برگزاری ال‌کلاسیکو در ورزشگاه نیوکمپ می‌رود که 2 بازی گذشته خود را شکست خورده است.

در گزارش قبل در خصوص ضعف خط دفاعی و زوج پراشتباه «میلیتائو-واران» صحبت کردیم که می‌توانید در اینجا بخوانید.

اما تیم زیدان را اکنون می‌خواهیم پیش از بازی حساس ال‌کلاسیکو در فاز تهاجمی بررسی کنیم.

رئال مادرید در 6 بازی اخیر خود تاکنون تنها 8 گل به ثمر رسانده است. پس از ترک کریستیانو رونالدو از رئال مادرید، قهرمان پیشین لالیگا به شدت با مشکل بزرگ گلزنی روبه‌رو است و از بازی اول این مشکل به وضوح دیده می‌شود.

فصل پیش نیز رئال با اینکه قهرمان شد ولی آمار گل بسیار کم 70 گل را به ثبت رسانید. فصل 2018-2019 رئال مادرید با تعداد گل 63 سوم شد و فصل 2017-2018 که رونالدو حضور داشت، آمار گل‌های این تیم به 94 گل رسید.

در دیدار ابتدایی رئال مادرید در فصل 2020-2021 مقابل سوسیداد بلافاصله پس از بازی، گزارش‌ها حاکی از این بود که با مصدومیت ازارد و آسنسیو رئال مادرید در خط جلو بسیار مشکل دارد. (گزارش تحلیلی در خصوص مشکل رئال مادرید پس از اولین بازی لالیگایی را می‌توانید در اینجا بخوانید)

آمار کم گلزنی در رئال مادرید با صحبت‌های زیدان که اصرار داشت می‌تواند این ضعف را حل کند به دست فراموشی سپرده شد. اما واقعیت این است که زیدان گزینه‌های مورد علاقه خود در خط حمله را ندارد و هنوز نمی‌تواند این مشکل را حل کند.

ادن ازارد مصدوم است و هر روز میزان دوری او بیشتر هم می‌شود. با اینکه به نظر می رسید به ال کلاسیکو برسد ولی مصدومیت او شدت گرفت و او تا 3 هفته دیگر مصدوم است. ماریانو دیاز که در ال‌کلاسیکوی قبل گل دوم رئال مقابل بارسلونا را به ثمر رسانید نیز در این فصل به دلیل آسیب دیدگی برای زیدان بازی نکرده است.

تیم زیدان در 6 بازی ابتدایی این فصل که انجام داده، 5 مدل خط حمله را در سیستم 3-4-4 و 2-4-4 اجرا و امتحان کرده است.

زیدان حتی از زوج یوویچ-بنزما در بازی مقابل بتیس و وایالدولید استفاده کرد ولی آن نتیجه اصلی که می‌خواست را نگرفت.

در گزارش زیر می‌خواهیم به بررسی خط تهاجمی رئال مادرید در 6 بازی انجام شده این فصل رقابت‌های اروپا بپردازیم.

*1- رئال سوسیداد صفر – رئال مادرید صفر

زیدان فصل را با مثلث «رودریگو-بنزما و وینیسیوس» آغاز کرد. وظیفه دو مهاجم کناری این بود که با سیال بودن جای خود بتوانند باعث گلزنی شماره «9» زیدان یعنی بنزما بشوند که این اتفاق رخ نداد. زیدان پس از این تساوی نیز دیگر از این مثلث استفاده نکرد.

*2- رئال بتیس 2- رئال مادرید 3

خط تهاجمی رئال با زوج «یوویچ-بنزما» بسته شد. زیدان پس از عدم گلزنی مقابل سوسیداد از 2 مهاجم «شماره 9 » در ترکیب استفاده کرد. اوگارد، کروس و والورده پشت آنها بازی کردند و وظیفه بال‌ها به عهده فول‌بک‌های تیم یعنی کارواخال و مندی سپرده شد.

در این بازی عملکرد رئال اصلا خوب نبود و این 2 مهاجم حتی نتوانستند گلی از 3 گل تیم را به ثمر رسانند.

*3- رئال مادرید یک – وایادولید صفر

پیروزی در دیدار مقابل بتیس، زیدان را مجاب کرد که دوباره از زوج خط تهاجمی یوویچ-بنزما در نوک استفاده کند. در این بازی ایسکو پشت مهاجم قرار گرفت و اودریوزولا و مارسلو فول‌بک‌های رئال بودند. رئال به گل نرسید و زیدان 3 تعویض هم‌زمان کرد و یوویچ، ایسکو و اودریوزولا را بیرون کشید.

7 دقیقه بعد رئال با وینیسیوس به گل رسید و توانست با حفظ آن گل به پیروزی یک بر صفر دست یابد. با اینکه رئال این بازی را برد ولی عملکرد بسیار ضعیفی را به نمایش گذاشت.

*4- لوانته صفر – رئال مادرید 2

شاید بهترین خط تهاجمی کنونی این فصل رئال مادرید مثلثی بود که زیدان در این بازی استفاده کرد.

مثلث «وینیسوس-آسنسیو و بنزما» مشکل زیادی برای لوانته ایجاد کردند و عملکرد بسیار خوبی به نمایش گذاشتند. در این بازی وینیسوس گلزنی کرد و بنزما نیز گل دیگر زیدان را ثبت کرد.

*5- رئال مادرید صفر – کادیز یک

خط تهاجمی رئال در این بازی به عهده «بنزما-وینیسوس و لوکاس واسکز» افتاد. در این بازی تنها موقعیتی که این مهاجمان روی دروازه حریف خلق کردند، ضربه‌ بنزما بود که به تیر دروازه اصابت کرد.

عملکرد آنان ناامیدکننده بود که با اشتباه خط تدافعی این بازی به سود کادیز به پایان رسید.

*6- رئال مادرید 2 – شاختار 3

زیدان برای این بازی چون ال‌کلاسیکو را در پیش داشت به بنزما استراحت داد. خط تهاجمی رئال مادرید با مثلث «آسنسیو-یوویچ و رودریگو» بسته شد ولی نتیجه‌ای نداشت.

یوویچ در این بازی یک موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد تا انتقادها از او بیشتر هم بشود.

جالب است که وقتی زیدان وینیسیوس را به جای یوویچ در دقیقه 59 وارد بازی کرد تنها چند ثانیه پس از ورود، این ستاره برزیلی موفق به گلزنی شد.

البته ستاره‌های خط تهاجمی زیدان نتوانستند گل سوم را به شاختار بزنند و به همین علت بازی ابتدایی لیگ قهرمانان اروپا برای آنان با شکست 3 بر 2 آغاز گردید.

باید دید زیدان چه ترکیبی را برای خط تهاجمی خود مقابل بارسلونا انتخاب می‌کند. اگر بر اساس همین آمارها و عملکرد مهاجمان تا اینجای فصل زیدان ترکیب خود را انتخاب کند می‌توان انتظار داشت که مثلث «بنزما-وینیسوس و آسنسیو» در خط تهاجمی کهکشانی‌ها بازی خواهند کرد.

در زیر می‌خواهیم به ذکر گلزنان این فصل رئال مادرید بپردازیم:

1-وینیسوس: 3 گل

2- سرخیو راموس : یک گل

3- کریم بنزما : یک گل

4-فده والورده: یک گل

5- لوکا مودریچ: یک گل

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول