اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دستگیری 10 عضو باندهای خفته داعش و کشته شدن 4 تروریست دیگر در عراق

دستگاه امنیتی عراق خبر داد که امروز جمعه 10 عضو باندهای خفته داعش که برای انجام حملات تروریستی آماده می‌شدند در استان نینوی دستگیر و چهار تروریست دیگر هم در صلاح الدین کشته شدند.

دستگیری 10 عضو  باندهای خفته داعش و کشته شدن 4 تروریست دیگر در عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان امنیت ملی عراق روز جمعه از دستگیری ۱۰ نفر از عناصر هسته‌های خفته تروریستی در استان نینوی خبر داد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس اطلاعات محرمانه و پیگیری‌های میدانی، نیروهای سازمان امنیت ملی عراق در استان نینوی موفق شدند که ۱۰ نفر از عناصر هسته‌های خفته تروریستی داعش را با موافقت دستگاه قضایی دستگیر کنند.

بر اساس این بیانیه، تروریست‌های مذکور از استان‌های مختلف عراق هستند و همگی در آنچه دیوان سربازگیری داعش خوانده می‌شود، فعالیت می‌کردند و در حملات متعدد علیه نیروهای امنیتی در استان‌هایشان مشارکت داشتند.

این عناصر تروریستی به اذعان خودشان با واحدهای نظامی عراق به منظور مقابله با پیشروی آنها در جریان عملیات آزادسازی عراق از داعش مقابله می‌کردند و پس از آزادی مناطق تحت اشغال داعش، آنها دستوراتی را مبنی بر تشکیل هسته‌های خفته دریافت کردند تا برای دریافت آموزش‌های جدید آماده شوند.

سازمان امنیت ملی عراق گفت که تروریست‌های دستگیر شده تحویل طرف‌های ویژه قانونی داده شدند تا اقدامات لازم را در قبال آنها به کار گیرند.

نهاد اطلاع رسانی امنیتی عراق هم با صدور دو بیانیه از کشته شدن چهار تروریست در صلاح الدین و زخمی شدن یک افسر و دو نظامی عراقی در دیالی خبر داد.

بر اساس بیانیه نهاد اطلاع رسانی امنیتی عراق، چهار تروریست بر اثر انفجار بمب دستی در یک خودروی پیک آب حامل چند تروریست دستکم چهار تروریست کشته شدند. این اتفاق در منطقه المکطع در استان صلاح الدین روی داد.

در بیانیه دیگری هم اعلام شده است که بر اثر انفجار بمب دستی در شمال شهر المقدادیه در دیالی عراق یک افسر ارتش عراق و دو نظامی دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول