اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

جایگزین‌های مناسب واکسن آنفلوانزا در پاییز و زمستان

یک متخصص طب سنتی گفت: سبک زندگی درست، تغذیه مناسب و تقویت بدن و همچنین دوری از اضطراب منجر به سلامتی میشود و دیگر نیازی به تزریق واکسن آنفلوآنزا نیست.

جایگزین‌های مناسب واکسن آنفلوانزا در پاییز و زمستان

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، ناصر رضایی پور،  متخصص طب سنتی اظهار داشت: به افراد توصیه می‌شود به جای اضطراب زیاد و تزریق بیهوده واکسن آنفلوانزا، موارد دیگری را برای تقویت قوای بدن و حفظ سلامتی، مدنظر قرار دهید، چراکه سبک زندگی درست، ایمنی غذایی و آرامش، سلامت فردی و اجتماعی را به ارمغان می‌آورد.

 وی افزود: اصلاح الگوی خواب یکی از این روش‌ها است به طوری که بهترین زمان خواب از حدود ۱۱-۱۰ شب تا حدود ۶-۵ صبح است.
 
این متخصص طب سنتی اظهار داشت: انجام ورزش هوازی «انفرادی»، صبح اول وقت یا پیش‌از غروب در روز، دوری از اضطراب و دل‌شوره بیهوده، اندوه و تنش عصبی، خشم و افکار منفی، مصرف نان برشته سبوس‌دار، کره و مرباهای انجیر، سیب، به، بالنگ، شقاقل یا عسل در وعده صبحانه نیز توصیه می‌شود.
 
وی گفت: استفاده از آب لیموترش در وعده‌های غذایی به عنوان چاشنی و همچنین جعفری، ریحان و نعنا در کنار غذا، افزودن پیاز و سیر به خورش‌ها و سوپ در وعده‌های غذایی مفید است.
 
رضایی پور به مواد غذایی که نباید مصرف شود نیز اشاره کرد و افزود: پرهیز از گوشت گاو و گوساله، فست‌فودها، نوشابه‌ها، انواع کمپوت و کنسرو، سس سفید و قرمز، پنیر پیتزا و ترشی‌جات به‌ویژه سرکه و کاهش مصرف تخم‌مرغ به‌ویژه سفیده آن، ماکارونی و لازانیا، قارچ، سیب‌زمینی، ماست و دوغ ترش توصیه می‌شود.
 
به گفته وی، مصرف روزانه ۱۰ عدد مغز بادام، ۱۰ عدد عناب و ۲۰ عدد مویز، همچنین مصرف روزانه پرتقال شیرین، لیموشیرین، انار ملس، به و سیب مفید است.
 
این متخصص طب ایرانی، ادامه داد: خوردن یک عدد شلغم پخته، هر شب در تمام طول پاییز و زمستان و بخور دادن با بخار آن و مصرف دم‌نوش‌های عناب و آویشن، نعنا، بابونه، ختمی، به و گل محمدی، به‌لیمو، دارچین و زنجبیل، به‌تناوب و نوشیدن هرروزه شربت تخم بالنگو با زعفران یا بدون زعفران، حدود ۳-۲ ساعت پس‌از ناهار توصیه می‌شود.
 
وی افزود: پرهیز از سفرهای درون‌شهری غیرضروری و استفاده از ماسک در مواجهه نزدیک با افراد و شست‌وشوی دست‌ها با آب گرم و صابون، پس‌از تماس با سطوح مشکوک نیز ضروری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول