اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظریف تشریح کرد: اشتیاق بالای آمریکا برای آغاز مسابقات تسلیحاتی در جهان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عدم تمایل آمریکا برای تمدید پیمان محدودیت سلاح‌های راهبردی تهاجمی را نمونه بارزی از عدم علاقه‌مندی این کشور به ثبات در جهان و اشتیاق آن به آغاز مسابقات تسلیحاتی خواند.

ظریف تشریح کرد: اشتیاق بالای آمریکا برای آغاز مسابقات تسلیحاتی در جهان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی به زبان روسی به اشتیاق بالای آمریکا برای مسابقات تسلیحاتی اشاره کرد.

وی در این خصوص نوشت: عدم تمایل آمریکا برای تمدید پیمان محدودیت سلاح‌های راهبردی تهاجمی SNV-lll که یکی از مهمترین معاهدات تامین امنیت بین‌الملل و کنترل بر تسلیحات است و اعتبار آن در فوریه سال ۲۰۲۱ به پایان خواهد رسید ، نمونه بارز دیگری از عدم علاقه‌مندی آمریکا به ثبات در جهان و اشتیاق بسیار آن کشور به آغاز مسابقات تسلیحاتی در جهان است.

پیمان جنگ افزارهای تهاجمی راهبردی یا استارت ۳ بین روسیه و ایالات متحده از پنج فوریه ۲۰۱۱ به اجرا درآمد. براساس این پیمان هر طرف زرادخانه‌های هسته‌ای خود را کاهش می‌دهد به طوری که در هفت سال و در آینده شمار کل سلاح‌ها از ۷۰۰ موشک بالستیک قاره پیما، موشک‌های بالستیک روی زیردریایی‌ها و بمب افکن‌های سنگین و همچنین ۱۵۰۰ کلاهک و ۸۰۰ پرتابگر مستقر و غیر مستقر تجاوز نمی‌کند. پیمان START III تنها معاهده محدودیت تسلیحاتی موجود بین روسیه و آمریکا است که در پنجم فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود. اگر تمدید نشود، توافقنامه‌هایی در مورد محدود کردن زرادخانه بزرگترین قدرت‌های هسته‌ای در جهان وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول