اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تشکیل تیم ویژه برای بررسی مسائل زیست محیطی معدن طلای اندریان/ پروانه کدام معادن لغو می شود؟

استاندار آذربایجان‌ شرقی از تشکیل تیم ویژه برای بررسی مسائل زیست محیطی معدن طلای اندریان خبر داد.

تشکیل تیم ویژه برای بررسی مسائل زیست محیطی معدن طلای اندریان/ پروانه کدام معادن لغو می شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، استاندار آذربایجان‌ شرقی با تاکید بر تسریع و تسهیل اخذ تسهیلات مورد نیاز سرمایه گذاران بخش معادن، اظهار داشت: قبول پروانه بهره برداری معدن به عنوان وثیقه برای اخذ تسهیلات انگیزه بسیار مهمی برای سرمایه گذاران است.

وی، افزود: کسانی که دارای پروانه معدن هستند و مدت پروانه به اتمام رسیده است در صورتی که در این مدت اقدام به اکتشاف و بهره برداری نکرده اند پروانه آنها لغو می شود.

استاندار آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: در ارتباط با معدن مس سونگون مقرر شد طبق قانون تخفیف 20 درصدی برای مالیات مجتمع اعمال شود و برای توسعه زیرساخت های معدن، شهرستان و استان هزینه شود.

پورمحمدی گفت: با توجه به اینکه سهام‌دار اصلی شرکت زرین داغ آستارکان با ۷۵ درصد سهام خارجی است، باید بررسی شود آیا منع قانونی برای واگذاری معدن اندریان به این شرکت به عنوان بهره بردار معدن وجود داشته است؟

وی ادامه داد: باید یک تیم ویژه جهت بررسی دقیق در خصوص اینکه آیا واگذاری قانونی بوده و اینکه آیا شرکت به تعهدات خود در خصوص حفاظت و صیانت از طبیعت عمل کرده است تشکیل شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: سازمان های مسئول باید در خصوص مشکلات معدن طلای اندریان بررسی دقیق انجام داده و اعلام نظر کنند.

وی اظهار داشت: باید براساس قانون امنیت در منطقه توسط سرمایه گذار تامین شود.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول