اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

13 تا 25 آبان، فرصتی برای تبیین حقایق تاریخی/«چند قطره آبان» مستندی از هنرمندان اصفهان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: برآن هستیم تا با استفاده از بسترهای مختلف به چرایی مباحثی همچون تبعید حضرت اما خمینی (ره)، شهادت دانش آموزان به دست رژیم پهلوی، تسخیر لانه جاسوسی، لزوم استکبارستیزی و همچنین بیان هزینه و فایده‌های مقاومت و استکبارستیزی بپردازیم.

13 تا 25 آبان، فرصتی برای تبیین حقایق تاریخی/«چند قطره آبان» مستندی از هنرمندان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،جلسه‌ای  پیش از ظهر امروز  به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری و اعضای کارگروه‌های مربوطه به منظور هماهنگی‌های لازم جهت گرامی داشت هفته وحدت، یوم‌الله ۱۳ آبان و همچنین ۲۵ آبان روز حماسه مردم اصفهان برگزار شد.

در این جلسه، حیدر قاسمی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری ضمن گرامی داشت ایام‌الله آبان ماه و ضرورت پرداختن به مناسب‌های پیش رو با شکلی نو در شرایط گسترش ویروس کرونا اظهار کرد: قدرت ما متکی به مردم است و همان‌طور که رهبر انقلاب فرموده‌اند، بهترین راه مقابله با آمریکا خدمت‌رسانی به مردم است؛ پس در 13 آبان ماه که روز استکبارستیزی است هم باید خدمت به مردم را افزایش داد و هم باید با شیوه‌های صحیح خدمات انجام شده به مردم اطلاع رسانی شود.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی به گروه مخاطب ادامه داد: مخاطب قرار دادن نسل جوان، شبهه زدایی از ذهن آن‌ها در مورد شایعه افکنی‌های دشمن در مورد عملیات محرم، و توجه بیشتر به اقشاری که آگاهی کمتری نسبت به محتوای ایام‌الله آبان دارند، اهمیت ویژه‌ای دارد.

 قاسمی در ادامه صحبت‌های خود متمرکز نشدن فعالیت‌ها در شهر و توجه به کل استان را خواستار شد و تأکید کرد: در نهایت از همه دستگاه‌های حاضر در جلسه همکاری هرچه بیشتر با بخش‌های مختلف علوم پزشکی جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در همه اقدامات گرامی داشت ایام‌الله آبان ماه را خواستارم.

۱۳ تا ۲۵ آبان، فرصتی برای تبیین حقایق تاریخی

 در ادامه این جلسه محمدعلی احمدی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، با اشاره به مناسبت‌های ماه آبان از جمله هفته وحدت، ۱۳ آبان، ۲۵ آبان و تبعید حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: مناسبت‌های آبان ماه جاری از جمله تبعید امام راحل، تسخیر لانه جاسوسی به دانشجویان پیرو خط و شهادت دانش آموزان به دست رژیم منحوس پهلوی و هفته وحدت سبب شد با مصوبه مجلس و تأیید شورای نگهبان روز ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامیده شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره مناسبت ۲۵ آبان و تشییع ۳۷۰ شهید عملیات محرم ادامه داد: جلسه امروز به منظور هماهنگی، برنامه‌ریزی و اخذ نظرات کارشناسان و همچنین تشکیل جلسات فکری و هیأت‌های اندیشه‌ورز در شورای هماهنگی تبلیغات برگزار شد و در نهایت چند کارگروه برای ساختار مناسبت‌های پیش رو پرداخته شد.

وی با تشریح کارگروه‌های این مناسبت و بیان وظایف آن‌ها تصریح داشت: کارگروه تبلیغات و هماهنگی برنامه‌های محله محور بر عهده همکاران ما در شهرداری، کارگروه فضای مجازی و رسانه بر عهده همکاران ما در صدا و سیمای مرکز اصفهان، همچنین کارگروه تشکل‌های مردمی برعهده سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و سایر تشکل‌های مردمی از جمله هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی، پایگاه‌های بسیج خواهد بود.

احمدی اضافه کرد: با توجه به آن که ۱۳ آبان ماه روز دانش آموز است، آموزش و پرورش متولی کارگروه دانش‌آموزی و فرهنگیان و بسیج دانشجویی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها هم عهده‌دار کارگروه دانشجویی خواهند بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: با توجه به آنکه مراسمات پیش رو، مراسمات سلامت محور بوده و اجرا برنامه‌ها و احیاناً تجمعات بر محور رعایت شیوه‌نامه‌ای بهداشتی هستند، از همین رو همکاران ما در سپاه پاسداران مسؤولیت کارگروه سازماندهی و همچنین تبیین این سه مناسبت مهم، به ویژه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در کارگروه تبیین و بصیرت افزایی برعهده خواهند داشت.

به دنبال تبیین حقایق تاریخی

وی با بیان تبیین حقایق به عنوان هدف هماهنگی‌های صورت گرفته گفت: برآن هستیم تا با استفاده از بسترهای مختلفی از جمله فضای مجازی، رسانه، مسابقات، کلاسی‌های آموزش، شبکه شاد دانش‌آموزی، ائمه جماعات به چرایی مباحثی همچون تبعید حضرت اما خمینی (ره)، شهادت دانش آموزان به دست رژیم پهلوی، تسخیر لانه جاسوسی، لزوم استکبارستیزی و همچنین بیان هزینه و فایده‌های مقاومت و استکبارستیزی بپردازیم که در این راستا اسناد مختلفی همچون اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی مطرح است.

احمدی ادامه داد: برنامه‌های محله محور در مرکز استان و همچنین شهرستان‌های مختلف باهمت پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی، مناطق شهرداری و فرهنگسراها و همچنین هیئات مذهبی برنامه‌های شادی به مناسبت هفته وحدت و برنامه‌ای بصیرت افزایی به مناسبت ۱۳ و ۲۵ آبان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان بیان داشت: به منظور استفاده از ظرفیت و فرصت ۲۵ آبان به عنوان تکریم خانواده‌های شهدا و تجلیل از شهدا و ترویج فرهنگ ایثار شهادت بسترها و زمینه‌هایی در فضای مجازی، سیرهای نمایشگاهی و برنامه‌های تبیینی فراهم و تولیدات مختلف فرهنگی هنری را خواهیم داشت.

«چند قطره آبان» مستندی از هنرمندان اصفهان

احمدی با اشاره به رونمایی و اکران اختصاصی مستند «چند قطره آبان»، ساخته هنرمندان اصفهانی در روز جمعه 23 آبان ماه جاری خاطرنشان کرد: مستند «چند قطره آبان»، در سه بخش طراحی و ساخته خواهد شد که نخستین قسمت آن آماده و اکران خواهد شد، برای ساخت این مستند یک هم‌افزایی بین نهادهای مختلف فرهنگی اصفهان اتفاق افتاد که درنهایت منجر به ساخت این اثر شد.

وی تأکید کرد: حرکت‌های ورزشی و تجمعات به منظور حضور در گلستان شهدا برنامه‌ریزی خواهد و در ارتباط با برنامه‌های بزرگداشت روز ۱۳ آبان هماهنگی‌های لازم با ستاد ملی مقابله با کرونا در استان اصفهان انجام خواهد گرفت.

احمدی یادآور شد: یکی از کارهایی که آموزش و پرورش به مناسبت ۱۳ آبان برنامه‌ریزی خواهد کرد، برگزاری یک کلاس درسی ویژه در روز ۱۲ آبان با استفاده از کارشناسان سیاسی و فرهنگی به منظور بزرگداشت این روز و همچنین مسابقات مختلف فرهنگی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: یک جشنواره‌ای را همکاران ما در شهرداری برنامه‌ریزی کرده‌اند که از ۱۳ تا ۲۵ آبان با محوریت دانش آموزان اجرا و در اردیبهشت ماه هم به مناسبت هفته اصفهان جوایز این جشنواره به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول