اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برگزاری دور مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی در بخش نوجوانان

مرحله مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی در تهران به میزبانی جلسه قرآن علی محرابی برگزار شد و امیرحسین لندرانی به عنوان برگزیده به مرحله استانی راه پیدا کرد.

برگزاری  دور مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی در بخش نوجوانان

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس شب گذشته از سری محافل برگزاری دور مقدماتی پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی و در بخش نوجوانان اولین مرحله آن در حسینیه فاطمه الزهراء محله ازگل و در جلسه علی محرابی یکی از مدرسان موفق قرآن شهر تهران برگزار شد.

این بخش اولین مرحله برگزاری پانزدهمبن جشنواره تلاوت مجلسی در بخش نوجوانان بود که با حضور پر شور و استقبال خوب خانواده‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و کیفیتی بالا از تلاوت نوجوانان خوش‌خوان شهر تهران برگزار شد.

در این جلسه ده نفر از نوجوانان زیر ۱۷ سال شرکت کردند که هریک پیش از تلاوت خود مختصری از دلایل انتخاب و شرح آیات را توضیح و مستمعان پیش از تلاوت متوجه مفاهیم کلی آیات در بخش اصلی برگزاری جشنواره می‌شدند و سپس تلاوت خود را بصورت آزاد انجام می‌دادند.

حمید عظیمی، امیرحسین لندرانی، حسین طاهری، محمدرضا طاهری، امیرحسین باقری، ابوالفضل نبی‌لو، علی سروری، محمدمهدی دیوانی، مهدی قربانیان و امیرحسین باقری نفرات شرکت‌کننده در این بخش بودند که هرکدام تلاوت خود را ارائه و مورد تشویق حاضران قرار می‌گرفتند.

یکی از شاخصه‌های برگزاری این بخش از جشنواره تلاوت‌های مجلسی انتخاب نفرات برتر توسط حاضران و نوجوانانی بود که برای اولین بار این فرصت را در اختیار آنان گذاشته بودند تا خودشان شایسته‌ترین نفرات را انتخاب نمایند، نکته جالب توجه اینجا بود که انتخاب نوجوانان حاضر در این مرحله و انتخاب ناظران و اساتید حاضر در جلسه هر دو به اشتراک یکسان انتخاب کرده و این از بلوغ فکری آینده‌سازان قرآن کشور در آتیه‌ای درخشان خبر می‌دهد.

جعفر فردی یکی از قاریان بین‌المللی کشور نیز دقایقی مهمان این بخش از جشنواره بود و پیش از تلاوت پایانی این محفل نکاتی را برای بهبود انتخاب نفرات برتر توضیح داد.

فردی اشاره کرد: خوشحالم که می‌بینم نوجوانان کشورم این‌گونه با سعی و جدیت در راه فراگیری اصل تلاوت قرآن کوشش و سعی مجدانه می‌کنند، شما باید بدانید که این مسیر در دهه‌های گذشته بسیار پر زحمت بود ولی حالا اساتید خوب، امکانات مناسب و حمایت‌های خوبی را دارید که باید از آن بهتر و بیشتر استفاده کنید، چرا که آینده تلاوت کشور در انتظار ظهور جوانانی است که بتوانند پرچم جمهوری اسلامی ایران را در رقابت‌های بین‌المللی بالا برده و افتخار آفرینان سال‌های آتی کشور باشند.

ناظران شب گذشته بخش نوجوانان پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی آقایان موحدیان از قراء شهر تهران، داوود جعفری دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی و علی محرابی بودند.

امیرعلی عظیمی که خود مدیر اجرایی بخش نوجوانان پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی است شب گذشته و برای نظارت اجرایی از مشهد مقدس مهمان این محفل نورانی بود و به رسم تبرک دو جلد کلام الله مجید و تبرکی آستان مقدس حضرت رضا (ع) را به استاد این جلسه هدیه کرد.

در پایان و بعد از شمارش آراء آقایان امیرحسین لندرانی بعنوان نفر اول و حسین طاهری و امیرحسین باقری مشترکاً به عنوان نفر دوم منتخب این مرحله به بخش فینال نوجوانان پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی راه پیدا کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول