اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

فارس من| افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت نوبت دهی روزانه برای متقاضیان ایرانی روادید دانشجویی ایتالیا

به دنبال پیگیری‌های اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه در راستای حل مشکل روادید دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در ایتالیا، سفارت ایتالیا در تهران اعلام کرد که از ۳۰ مهر ماه ظرفیت پذیرش نوبت دهی ۵۰ درصد برای هر روز افزایش یافته است.

فارس من| افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت نوبت دهی روزانه برای متقاضیان ایرانی روادید دانشجویی ایتالیا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در چند روز اخیر تعدادی از دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در ایتالیا را دارند با ثبت سوژه‌ای با عنوان «مشکل متقاضیان ویزای دانشجویان ایتالیا را حل کنید» با امضای بیش از ۳۵۰۰ نفر، گلایه‌هایی را از سیستم نوبت‌دهی روادید شرکت CKGS از سوی سفارت ایتالیا در تهران به سامانه «فارس من» ارسال کردند.

در همین خصوص خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس این موضوع را از حوزه سخنگویی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیگیر شد.

حوزه سخنگویی وزارت امور خارجه در این خصوص به تشریح اقدامات صورت گرفته از تیر ماه ۱۳۹۹ از سوی اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه در راستای حل مشکل روادید تحصیلی دانشجویان متقاضی در ایتالیا پرداخت.

بر این اساس، مهمترین اقدامات صورت گرفته در این خصوص به شرح زیر است.

۱- با توجه به برگزاری آزمون آی مت I MAT،  مذاکرات متعددی با مقامات کشورهای ایتالیا، امارات،  ترکیه توسط این اداره کل و نمایندگی‌های جمهوری‌اسلامی ایران در رم، آنکارا و امارات انجام و دانشجویان عزیز موفق به دریافت روادید و مسافرت به کشورهای ترکیه و امارات از مرزهای هوایی و زمینی شدند.
۲- با شیوع ویروس پاندمی کووید- ۱۹ در سراسر جهان و بسته شدن مرزها و کاهش پروازها، اکثر سفارتخانه‌های کشورهای خارجی در ایران روال صدور روادید خود را قطع کرده و یا با کاهش بسیار شدید به بعد موکول کردند. در این راستا مراتب تحصیل متقاضیان در مقاطع مختلف تحصیلی طی چندین یادداشت به سفارت ایتالیا پیگیری شد. 
۳-  دو نوبت مذاکره با مسئولان مربوطه در آن سفارت انجام شد و قول مساعدت و همکاری دادند.
۴- با عنایت به اینکه سیستم نوبت دهی و مراحل صدور روادید ایتالیا توسط شرکت واسطه به نام cox kings global services llc انجام می‌شود. گلایه‌های دانشجویان از قبیل مشخص نبودن زمان باز شدن سایت و پذیرش محدود نوبت دهی و احتمال دریافت نوبت توسط ربات به کنسول ایتالیا در تهران منتقل شد و اعلام کرد با توجه به مشترکات فرهنگی بین دو کشور و علاقه وافر متقاضیان ایرانی برای تحصیل در ایتالیا تلاش خواهد کرد، ولی محدودیت‌های دوران کووید-۱۹  و کاهش پرسنل را دلیل کاهش صدور روادید برشمرد.

کنسول ایتالیا در تهران تاکید کرد که اطلاعات نوبت دهی را به صورت روزانه بررسی و متقاضیانی که مدارک کامل را بارگذاری نکنند از سیستم نوبت دهی حذف تا سایر متقاضیان بتوانند نوبت‌های جدید را اخذ کنند.
 ۵- با پیگیری‌های لازم سفارت ایتالیا اعلام کرد از روز چهارشنبه ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۹ ظرفیت پذیرش نوبت دهی ۵۰ درصد برای هر روز افزایش یافته است.

به گزارش فارس، علاوه بر این سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم نیز در اطلاعیه‌هایی در این مدت به تشریح اقدامات و پیگیری‌ها برای رفع مشکلات مزبور پرداخت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول