اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

تاکید پلیس فردیس بر پاکسازی شهر از اراذل و اوباش

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس برنامه های پلیس در سال آتی و عملکرد سال گذشته نیروی انتظامی شهرستان را تشریح کرد و گفت: یکی از برنامه‌های جدی مقابله با اراذل و اوباش است و بدانند که به آن‌ها اجازه عرض اندام نمی دهیم.

تاکید پلیس فردیس بر پاکسازی شهر از اراذل و اوباش

سرهنگ بیژن جنتی فرمانده انتظامی شهرستان فردیس در دیدار امروز با اهالی رسانه که به مناسبت هفته ناجا صورت گرفت، با اشاره به شعار امسال پلیس،  باهم برای امنیت و سلامت، اظهار کرد: نیروی انتظامی با تمام توان برای برقراری امنیت و حفظ سلامت شهروندان تلاش می کند. 

وی با تاکید بر لزوم فرهنگسازی و ترغیب شهروندان به قانونمداری، افزود: تجلیل از رانندگان قانونمدار و اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در هفته ناجا از جمله اقدامات نیروی انتظامی در راستای فرهنگسازی است. 

رئیس پلیس شهرستان فردیس با بیان اینکه در سال جاری با اجرای پلیس هوشمند در سطح شهرستان را  در دستور کار داریم؛ گفت: در راستای افزایش امنیت، هوشمندسازی شهر از مطالبات نیروی انتظامی  از مدیریت شهری بوده که اخیرا ۱۶ دوربین مداربسته در نقاط مختلف شهر نصب شده که به زودی با اتصال به مرکز مانیتورینگ، شاهد اجرای بیشتر قانون و افزایش امنیت شهر خواهیم بود. 

وی پلیس محله محور را از برنامه های آتی نیروی انتظامی شهرستان فردیس در محلات دانست و افزود: با توجه به مشکلات محلات و به منظور افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت های خرد در محلات، از طریق تعامل با معتمدین محلات و اجرای طرح های پیشگیرانه ازجمله طرح های خیبر و  پاکسازی نقاط آلوده در شهرستان انجام شده است. 

جنتی به حاشیه نشینی  و همجواری  شهرستان فردیس  با شهرهای ملارد، مارلیک، سرآسیاب و شهر قدس به عنوان یکی از دلایل کاهش امنیت در شهرستان ذکر کرد و گفت: به منظور افزایش امنیت و محرومیت زدایی، پیگیری تامین روشنایی معابر، آسفالت و امکانات اولیه زندگی در مناطق حاشیه ای از جمله شهرک شقایق،  شهرک ناز و غیره مطالبه  نیروی انتظامی از مدیران شهری و مسئولان مربوطه بوده که خوشبختانه  در حال انجام است.  


وی با اشاره به  تراکم‌ بالا و ناهمگونی جمعیت شهرستان فردیس، بیان کرد: سرانه جمعیتی  درکشور در هر کیلومتر مربع ۴۳ نفر، در استان البرز ۵۱۴ نفر و در فردیس ۹ هزار نفر است که این امر میزان تراکم جمعیت در فردیس به عنوان کوچکترین شهرستان استان با وسعت ۷۷ کیلومتر مربع را نشان می دهد.

فرمانده انتظامی فردیس گفت:   طبق آمار جمعیتی سال ۹۵، فردیس ۵۳۶ هزار نفر جمعیت داشته که  افزایش جمعیت دانش آموزی در هرسال نشانگر رشد سالانه جمعیت شهرستان تا مرز ۷۰۰ هزار نفر است که  رشد بی رویه و ناهمگونی جمعیت در شهرستان مشکلاتی را ایجاد کرده که کنترل آن و ارتقای امنیت منطقه، نیازمند تدابیر ویژه از سوی مسئولان مربوطه است.

وی در ادامه با تشریح عملکرد نیروی انتظامی از سال گذشته تا کنون، اظهار کرد: ۷۱۴ کیلو مقدار مواد مخدر کشف شده در شهرستان فردیس بوده که از این میزان ۶۵۱ کیلوگرم تریاک، بیش از ۲۸ کیلوگرم هرویین، ۷/۵ کیلوگرم مرفین، ۸/۳ کیلوگرم حشیش و بیش از ۱۸ کیلوگرم سایر مواد مخدر کشف شده از سطح شهرستان بوده است.

سرهنگ جنتی از متلاشی شدن  ۶ باند بزرگ مواد مخدر و  دستگیری هزار و ۵۲۴ نفر در خصوص مواد مخدر از سال گذشته تا کنون خبر داد و افزود: از این تعداد  هزارو ۶ نفر معتاد، ۵۰ نفر قاچاقچی و ۴۶۸ نفر خرده فروش مواد مخدر بوده است.‌

وی به اقدامات مثبت  فوریت های پلیس ۱۱۰ در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته ۱۳۱ هزار و ۴۲۳ مورد اخبار ۱۱۰  شهرستان منجر به اجرای عملیات پلیسی مختلف شده است. 

رئیس پلیس شهرستان فردیس به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حساسیت و نظارت بر فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در این راستا پلیس فتا شهرستان فردیس اقدامات مثبتی انجام داده و طی یکسال گذشته به منظور افزایش آگاهی عمومی بارعایت پروتکل های بهداشتی،  ۶۳ جلسه آموزشی مختلف در خصوص فضای مجازی  در محوطه باز پلیس فتا واقع در کلانتری ۱۳ شهرک وحدت برگزار کرده است.‌ همچنین ۵۷۵ مورد  برخورد با صفحات  مجازی متخلف انجام شده و نظارت بر بیش از ۸۰۰ کانال و گروه فعال مجازی توسط پلیس فتا فردیس انجام می شود. 

وی جلوگیری از قدرت نمایی اراذل و اوباش در فضای مجازی را از جمله اقدامات موثر پلیس فتا فردیس عنوان کرد و ادامه داد: طی تلاش های شبانه روزی  پلیس فتا شهرستان فردیس درصد  وقوع به کشف جرائم فضای مجازی ۱۱۶ درصد بوده و ۱۸ پرونده ویژه در این شهرستان  رسیدگی شده و  ۳۸۳ نفر در این حوزه دستگیر  شدند.

جنتی با بیان اینکه  برخورد قاطع با اراذل و اوباش  در اولویت های پلیس شهرستان فردیس  قرارگرفته است و خلا انتژامی در این خصوص نداریم؛ خاطر نشان کرد:  گروه ویژه مغیرات با نیروهای زبده برای برخورد قاطع با اراذل اوباش سطح شهرستان تشکیل شده و اجازه عرض اندام به آنها را نخواهیم داد که  در این راستا  تا کنون  ۲۴ نفر از اراذل و اوباش دستگیر شده اند.  

وی پلمب هزار و ۷۰  واحد صنفی  را نیز از اقدامات پلیس اماکن شهرستان فردیس برشمرد.

فرمانده انتظامی فردیس در آخرین بخش از سخنانش بر لزوم تامین مکان مناسب برای ستاد فرماندهی شهرستان تاکید کرد و گفت: حق انتفاع زمینی به مساحت ۷ هزار و ۵۳۰ متر مربع از سوی مدیریت سهری فردیس به نیروی انتظامی واگذار شده کهبرای کلنگ زنی آن به بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و امیدواریم با همکاری استاندار البرز این میزان اعتبار تامین شود.‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول