اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ایجاد 5400 شغل برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد گلستان/ تولید میوه خشک در آزادشهر

مدیر کل کمیته امداد گلستان گفت: در سال گذشته ۵ هزار و ۴۰۰ شغل با اعتبار ۱۶۶ میلیارد تومان برای خانواده‌های تحت پوشش ایجاد شده است.

ایجاد 5400 شغل برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد گلستان/ تولید میوه خشک در آزادشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از آزادشهر، عیسی بابایی بعد از ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های اشتغالزایی کمیته امداد گلستان در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش خود با ایجاد درآمد پایدار است.
وی تصریح کرد: در سال گذشته ۵ هزار و ۴۰۰ شغل با اعتبار ۱۶۶ میلیارد تومان برای خانواده‌های تحت پوشش این نهاد انقلابی در گلستان ایجاد شده است.
مدیر کل کمیته امداد گلستان از ایجاد ۶ هزار شغل در گلستان خبر داد و گفت: تلاش داریم امسال برای خانواده‌های تحت پوشش خود ۶ هزار شغل با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان ایجاد کنیم و امید است با جذب اعتبار بیشتر بتوانیم برای خانواده‌های بیشتری اشتغال ایجاد کنیم.
مجتمع تولید میوه خشک در آزادشهر فعال می‌شود
رئیس کمیته امداد شهرستان آزادشهر در حاشیه این بازدید اظهار کرد: با اجرای طرح «راهبران شغلی» در حوزه شهرستان توسط شرکت «سبزینه» گلستان برای 128 نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اشتغال ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: بیشتر این اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و یا دختران خانواده‌های مددجو تحت پوشش ما بوده است که سبب توانمندسازی آنها خواهد شد.
علیرضا کریمیان گفت: در حال حاضر توسط شرکت «سبزینه» گلستان و در راستای اجرای طرح «راهبران شغلی» انواع گیاهان دارویی منطقه تولید و میوه‌های فصلی منطقه هم نیز خشک می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات منطقه با توجه به تنوع میوه‌های فصلی عدم فرآوری میوه و تبدیل آن به فرآورده‌های دیگر قابل استفاده است که در این طرح «راهبران شغلی» توانستند تا حدود زیادی از ضایعات محصولات باغی جلوگیری کرده و با فرآوری میوه آن را با چندین برابر قیمت میوه معمولی به فروش برسانند.

* 500 تن گیاه دارویی گل‌گاو‌زبان تولیدی آزادشهر به عراق صادر شد
رئیس کمیته امداد شهرستان آزادشهر گفت: در این طرح ۲۵ هکتار از اراضی منطقه به صورت دیم زیر کشت گل‌گاوزبان قرار گرفته و سالانه حدود ۵۰۰ تن از این گیاه دارویی تولید می‌شود.
وی بیان داشت: محصولات این شرکت علاوه ارسال به استان‌های کشور به عراق نیز صادر می‌شود.
کریمیان گفت: با توجه به عملکرد و اجرای خوب این طرح توسط شرکت «سبزینه» گلستان قرار است این شرکت مجتمع تولید میوه خشک را در منطقه فعال کند.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول