اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

عمده گرفتاری مردم شهرستان‌های اهر و هریس/ حاشیه‌نشینی 38 درصد مردم اهر

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، گفت: گرفتاری عمده شهرستان‌های اهر و هریس درصد بالای بیکاری جوانان است.

عمده گرفتاری مردم شهرستان‌های اهر و هریس/ حاشیه‌نشینی 38 درصد مردم اهر

احمد محرم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: درصد بیکاری منطقه اهر و هریس بالا بوده و معادن منطقه که می‌توانند اشتغالزایی مناسبی داشته باشند آن‌طور که باید فعال نیستند؛ وزارت صمت هم نتوانسته معادنی را که دست اشخاص هستند به درستی هدایت کند.

وی افزود: 38 درصد مردم اهر حاشیه نشین و نیازمند برنامه توسعه هستند؛ خود شهر اهر آن‌طور که باید توسعه یافته نیست و با توجه به موقعیت جغرافیایی و نبود امکان ایجاد شهرک متصل نیازمند ایجاد شهرک منفصل از شهر است.

محرم‌زاده اعلام کرد: اهر و هریس جزو مناطق محروم محسوب می‌شوند اما تاکنون نتوانسته‌ایم از اعتبارات متوازن آن‌طور که باید بهره‌مند شویم.

ادامه بزرگراه اهر- هریس تا بیله‌سوار

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ابراز داشت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم بزرگراه اهر- هریس امسال به اتمام برسد، تلاش می‌کنیم این بزرگراه تا بیله‌سوار ادامه یابد؛ در سال‌های قبل هم در این مورد بحث و بررسی و مطالعاتی انجام گرفته است.

محرم‌زاده با بیان اینکه ادامه بزرگراه اهر- هریس تا بیله سوار سبب می‌شود استان در این محور از بن‌بست خارج شود، افزود: از اهر تا بیله سوار 260 کیلومتر است و با احداث این راه می‌توانیم به مرز آذربایجان وصل شویم و یک شریان اصلی و جاده ترانزیتی ایجاد کنیم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: انتظار داریم این پروژه با همت و پیگیری مدیران ارشد استان اجرایی شود.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نواقص جاده اهر به کلیبر با توجه به اینکه این منطقه گردشگری است، مشکلات زیادی را به بار می‌آورد و لازم است به این جاده نیز جهت توسعه منطقه و جلوگیری از مهاجرت مردم منطقه توجه شود.

آخرین وضعیت سدهای اهر و هریس

محرم‌زاده تصریح کرد: در شهرستان هریس سد آرباتان در سال 1380، با حجم حدود 30 میلیون متر مکعب آبگیری شد که از آن تاریخ هیچ اعتباری برای بهسازی و بازسازی این سد پرداخت نشده و ضرورت دارد شکستگی و آسیبی که در این مدت به سد وارد شده، ترمیم شود.

وی ادامه داد: تخصیص اعتبار مورد نیاز سد هرزه ورز هریس برای تامین آب شرب شهر هریس که کیفیت آن پایین است را از طریق دکتر کلانتری محقق ساختیم.

نماینده اهر و هریس اذعان داشت: در اهر مراحل مطالعات سدهای ایثار و کجرود پایان یافته که احداث این سدها از مطالبات برحق  مردم منطقه است.

محرم‌زاده بر لزوم توانمندسازی روستاهای، ایجاد ساختمان بحران در مناطق حاشیه‌نشین منطقه و مدرن کردن تجهیزات تصفیه‌خانه اهر، تاکید کرد.

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول