اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سردار اشتری: مأموریت‌های نیروی انتظامی تعطیل‌بردار نیست

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه مأموریت‌های نیروی انتظامی تعطیل‌بردار نیست تصریح کرد: به صورت شبانه‌روزی و در تمام ایام، همکاران خدوم نیروی انتظامی در خدمت مردم هستند.

سردار اشتری: مأموریت‌های نیروی انتظامی تعطیل‌بردار نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی امروز (چهارشنبه 30 مهر 99) با حضور در جلسه علنی مجلس با تبریک ماه ربیع‌الاول و هفته گرامیداشت نیروی انتظامی به پیام مقام معظم رهبری در مورد هفته نیروی انتظامی اشاره و اظهار داشت: پیام سراسر محبت فرماندهی معظم کل قوا برای کارکنان نیروی انتظامی باعث ارتقای روحیه و دمیدن روحی جدید در کالبد همکاران بنده شد. 

وی افزود: با این حمایت‌ها و هدایت‌های مقام معظم رهبری بیشتر از گذشته برای نظم و امنیت در خدمت مردم خواهیم بود. مردم عزیز و بزرگوار میهن اسلامی ایران باشیم. 

وی با بیان اینکه گستره مأموریت‌های ناجا بر کسی پوشیده نیست، گفت: نیروی انتظامی در اقصی‌نقاط کشور حضور فعال دارد. در 8755 کیلومتر مرز، مرزبانان نیروی انتظامی حضور دارند و در شهرها، جاده‌ها، روستاها و هر کجایی که مردم ما ساکن هستند، نیروی انتظامی نیز برای حفظ امنیت آنان حضور دارند.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه مأموریت‌های نیروی انتظامی تعطیل‌بردار نیست تصریح کرد: به صورت شبانه‌روزی و در تمام ایام همکاران خدوم نیروی انتظامی در خدمت مردم هستند. 

سردار اشتری افزود: امروز نیروی انتظامی با داشتن نیروهای انقلابی، جهادی، ولایی و مردمدار و هوشمند و مقتدر در خدمت امنیت جامعه اسلامی ما است و ما بیش از 10 هزار مقر ثابت و بیش از 30 هزار گشت سیار هم‌زمان در کشور داریم.

* باید سرمایه بزرگ امنیت را حفظ کنیم

سردار اشتری خاطرنشان کرد: ما امنیت امروزمان را مرهون مجاهدت‌های همه رزمندگان اسلام، شهدای گرانقدر نیروهای مسلح و مجاهدت‌های بی‌وقفه کارکنان خدوم نیروی انتظامی هستیم و باید این امنیت و آرامش که بالاترین سرمایه برای مردم است را حفظ کنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی برای استقرار و حفظ نظم و امنیت با تمام توان و ظرفیت در میدان است، گفت: نیروی انتظامی تا پای جان برای امنیت مردم ایستاده است و شهدایی که ماهانه تقدیم می‌شود، گواه این ادعاست. بیشاز 13 هزار شهید نیروی انتظامی و 20 هزار جانباز مؤید این موضوع است که نیروی انتظامی هم در دفاع مقدس و هم در بعد از دفاع مقدس همچنان در حال مبارزه و مقابله با ناامن‌کنندگان و اخلال‌گران نظم و امنیت، گروه‌های تروریستی و همه کسانی که می‌خواستند امنیت مردم را به مخاطره بیندازند ایستاده است. 

وی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی فارغ از هیاهوهای سیاسی، گرایش به قومیت‌ها و گروه‌های مختلف مشغول ارتقای نظم و امنیت در جامعه است، گفت: نیروی انتظامی به پیروی از فرمانده معظم کل قوا، امنیت و آرامش مردم خط قرمز نیروهای مسلح و نیروی انتظامی است، بنابراین با اقتدار توأم با مهربانی، عدالت، هوشمندی و عقلانیت در حال مقابله و مبارزه و خدمت‌رسانی به مردم است. 

* نیروی انتظامی 70 میلیون خدمت به مردم ارائه می‌دهد

فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: نیروی انتظامی ضمن اینکه وظیفه ارتقا و حفظ امنیت و ارتقای احساس امنیت را دارد، یک نهاد خدمتگذار است و در سال حدود 70 میلیون خدمت را به مردم شریف و عزیز ایران اسلامی ارائه می‌دهد. 

سردار اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی بدیل ندارد، گفت: نیروی انتظامی ضمن اینکه وظایف ذاتی و قانون خودرا انجام می‌دهد، به مردم خدمت هم ارائه می‌کند و امروز رضایتمندی مردم و آحاد ملت به ویژه فرمانده معظم کل قوا به همین جهت است که کارکنان خدوم و زحمتکش نیروی انتظامی شبانه‌روز درحال خدمت هستند. 

فرمانده نیروی انتظامی به این باور است که امنیت بستر تحقق هر هدفی در کشور است، بنابراین هر هدفی که شما نمایندگان عزیز شریف ایرانی دنبال آن هستید بستری دارد و بستر آن نیز در وهله نخست امنیت است. اگر امنیت نباشد، ما در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موفق نخواهیم بود و یا سخت به نتیجه خواهیم رسید و برای این امنیت همه باید تلاش کنیم. 

وی با بیان اینکه امنیت و سلامت در شرایط فعلی به هم گره خورده است، تأکید کرد: شعار هفته نیروی انتظامی با هم برای امنیت و سلامت انتخاب شده است و در این مقطع حساس کشور با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا نیروی انتظامی در همان ساعات اولیه در کنار مدیران زحمتکش وزارت بهداشت حضور داشت. ما از همان روز اول اقدامات خود را شروع کردیم و در حوزه بهداشت و درمان تمام ظرفیت‌هایی که داشتیم به عبارتی بیمارستان ها و مراکز درمانی را دراختیار بیماران قرار دادیم و ابلاغ کردیم هر شخصی که به این بیمارستانها ودرمانگاه‌ها مراجعه کرد پذیرش کنید.

* کشف ده‌ها میلیون ماسک و اقلام بهداشتی

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اقدامات این نیرو برای برخورد با محتکرین اقلام بهداشتی  به ویژه در ایام شیوع و گسترش ویروس کرونا گفت: در مبارزه با محتکرین و افراد سودجو که از این شرایط به وجود آمده ناشی از کرونا سوء استفاده کرده و اقلام مورد  نیاز مردم را احتکار کردند، قاطعانه برخورد کرده و ده‌ها میلیون ماسک و اقلام مورد نیاز مردم برای پیشگیری از کرونا را کشف کردیم.

وی افزود: در بحث فضای مجازی و کانال هایی که تشویش اذهان عمومی می کردند، بیش از 3 هزار تارنما شناسایی شدند و با تذکر، تماس تلفنی، احضار و بعضاً تشکیل پرونده و ارسال به مقام قضایی، آرامش در فضای مجازی ایجاد شد.

سردار اشتری می‌گوید که: در بحث فاصله گذاری اجتماعی که کار بسیار دشواری بود، نیروی انتظامی با کمک مسئولان سایر بخش ها و همچنین بسیج، ورود پیدا کرد و اقدام بزرگی را صورت داد و در حال حاضر نیز در حال اجرای این ماموریت است.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: همچنین برای ضدعفونی کردن معابر و محل های عمومی از همه تجهیزات استفاده کردیم، در حال حاضر نیز این اقدام ادامه دارد، بنابراین افتخار می کنیم که در کنار عزیزان کادر درمانی خدمت می کنیم و فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروهای مسلح با تمام توان وارد شده و مصوبات ستاد ملی کرونا عملیاتی شود، را عملیاتی می کنیم.

وی گفت: امروز افتخار ما این است که مجلسی انقلابی و مردمی داریم و خواسته ما این است که این مجلس پربرکت و نمایندگان مردم، بخشی از مشکلات قانونی و زیرساختی نیروی انتظامی را با دست باکفایتشان حل کنند، چرا که به هر میزان که به نیروی انتظامی توجه شود، اثرات بسیار خوبی در پی دارد و خوشبختانه ریاست محترم مجلس شورای اسلامی به دلیل اینکه قبلاً مسئولیت فرماندهی این نیرو را برعهده داشتند، با مسائل و مشکلات و ماموریت های این نیرو آشنایی کامل دارند که امیدواریم گشایش هایی برای ما ایجاد شود.

فرمانده ناجا افزود: افزایش توان ناجا، تقویت زیرساخت ها و پایه اعتبارات این نیرو که ضعیف است، باید مورد توجه جدی قرار گیرد. ممکن است در این وضعیت که مشکلاتی به دلیل تحریم ها به وجود آمده است، اعتبارات و گشایش ها آنچنان نباشد، ولی نیروی انتظامی باید جزو اولویت ها قرار گیرد.

سردار اشتری گفت: امید است در برنامه های 1400 و برنامه هفتم توسعه، مجلس شورای اسلامی اهتمام و توجه بیشتری به زیرساخت ها و توان اولیه نیروی انتظامی داشته باشد. البته با توجه به تمام کسری ها، فشارها و کمبود اعتباراتی که وجود دارد، نیروی انتظامی از ماموریت های خود غافل نمانده است.

وی تصریح کرد: نیروهای جان برکف انتظامی با تلاش مضاعف، روحیه جهادی و انقلابی و تبعیت از فرامین فرمانده معظم کل قوا و عشق و علاقه خدمت به مردم، وظایف خود را به طور کامل و به نحو احسن انجام داده تا خلأها را پر کند، اما اگر امکانات ما بیشتر شود، قطعاً تاثیرات چندبرابری در پی خواهد داشت که البته به صورت کامل به ریاست محترم مجلس گزارش نیازمندی ها را تقدیم خواهم کرد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور افزود: در بحث معیشت کارکنان ناجا، درخصوص توجه به این قشر زحمتکش و خدوم باید عنایت ویژه ای شود، چرا که ما با کمبود منازل سازمانی در اقصی نقاط کشور به ویژه در نقاط مرزی مواجهیم، در حالی که یکی از عواملی که می تواند پشتیبان نیروها باشد، رفع دغدغه در این خصوص است.

وی با تقدیر و تشکر از خانواده کارکنان ناجا که با صبر و شکیبایی و با توجه به وضعیت معیشت، ماموریت های خود را به طور کامل و بهترین نحو انجام می دهند، تاکید کرد: لازم است قوانین مورد نیاز مورد توجه و عنایت قرار گیرد.

نیروی انتظامی در مقابل اراذل و اوباش و گردن‌کشان محکم می‌ایستد

سردار اشتری افزود: توسعه امنیت پایدار مردمی، بدون مشارکت مردم و تعامل مداوم و ثمربخش پلیس و مردم محقق نمی‌شود و تقویت پیوند با مردم در جهت مردمی کردن امنیت با عنوان یک عنصر موثر در پایداری امنیت مورد توجه نیروی انتظامی بوده است.

وی اظهار کرد: ما نمی‌توانیم بدون مشارکت و همدلی مردم کارها را پیش ببریم، باید هم تشکر کنیم از اعتمادی که مردم عزیز به فرزندان خودشان در نیروی انتظامی دارند ولی باید این پیوند را بیشتر از گذشته کنیم.

فرمانده ناجا افزود: نیروی انتظامی مقتدر و باصلابت و با اقتدار برخاسته از قانون در مقابل گردن‌کشان و عوامل مخل امنیت می‌ایستد و در مواجهه با مردم و قربانیان جرم با رحمت و رأفت برخورد می‌کند، اقتدار ما برای هر شخص و هر گروهی است که قانون‌شکنی کنند، اقتدار ما برای کسانی است که مخل نظم و امنیت هستند و حتماً در مقابل اراذل، اوباش و گردن‌کشان و هر شخصی در هر موقعیتی که باشد و بخواهد به حقوق مردم تجاوز کند محکم می‌ایستیم و البته با مردم عزیز با رأفت و مهربانی برخورد خواهیم کرد.

سردار اشتری تصریح کرد: امید است مجلس یازدهم در این زمینه با حمایت‌های خود بتواند این توان و قدرت نیروی انتظامی را افزایش دهد.  

وی یادآور شد: در خصوص موضوع ترافیک و راه‌ها در جهت کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای هم اقدامات خوب و موثری از سوی همکارانم انجام شده است و لازم است از تمام عزیزانی که در راه‌ها و مسیرها هستند به دلیل مدیریت خوب ترافیک تشکر کنم و امیدوارم با کاهش تلفاتی که صورت گرفته امسال بتوانیم این روند را با تجهیزات و امکانات بیشتر و هوشمندسازی پلیس که یکی از اهداف اولویت‌دار ما است، تداوم بخشیم و گام‌های موثری برداریم و ان‌شاء الله با حمایت‌هایی که صورت خواهد گرفت با افزایش تجهیزات و امکانات و به دست آوردن فناوری جدید بتوانیم هر چقدر که می‌توانیم این خدمت‌رسانی را افزایش داده و در کنار مردم عزیز باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان گفت: رجاء واثق دارم نمایندگان محترم مردم با تصویب قوانین حمایتی و اعتباری از مأموران فداکار خدوم در صحنه عمل حمایت کرده و نسبت به رفع دغدغه‌های معیشتی آنها گام موثری برمی‌دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول