اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لوکاشنکو: تا زمانی که رئیس جمهورم مردم مسیر کشور را تعیین می‌کنند

رئیس جمهور بلاروس روز سه‌شنبه گفت تا زمانی که وی رئیس جمهور این کشور است، مردم مسیر بلاروس را تعیین خواهند کرد.

لوکاشنکو: تا زمانی که رئیس جمهورم  مردم مسیر کشور را تعیین می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس روز سه‌شنبه گفت تا زمانی که وی رئیس جمهور است، ‌این ملت است که تصمیم‌گیری می‌کند.

وی که در جریان ابلاغ دستورهایی درباره منابع انسانی بلاروس صحبت می‌کرد، گفت: «گفته شده که ما هرگز کشور را تسلیم نخواهیم کرد و این بدان معناست که ما هرگز آن را تسلیم نمی‌کنیم. این ملت است که تصمیم‌گیری می‌کند و نه رئیس دولت، نه رئیس دیوان عالی، نه مقامات عالی رتبه و نه نمایندگان تصمیم ‌گیری می‌کنند و این ملت است که هر تصمیمی بگیرد اجرا خواهد شد.»

رئیس جمهور بلاروس اضافه کرد: «اگر ملت فردا به یکباره تصمیم‌ بگیرد که باید به پیمان آتلانتیک شمالی بپیوندیم این اتفاق خواهد افتاد و اگر ملت به این نتیجه برسند که کشورمان را باید تجزیه کنیم و بخش‌هایی از آن را به دیگران بدهیم این کار اتفاق می‌افتد اما اگر ملت تصمیم گرفت که در کشوری مسالمت‌آمیز،‌ آرام و با فرهنگ عالی زندگی کنیم این بدان معناست که ما در چنین کشوری زندگی خواهیم کرد.»

به دنبال برگزاری انتخابات ماه اوت در بلاروس که به پیروزی لوکاشنکو با کسب ۸۰ درصد آرا منتهی شد موجی از اعتراضات در این کشور در اعتراض به نتیجه انتخابات به راه افتاده که همچنان ادامه دارد.

«سوتلانا تیخانوفسکایا»، رقیب اصلی لوکاشنکو در این انتخابات تنها ۱۰.۱۲ درصد آراء انتخاباتی را به دست آورد اما تاکنون نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس را به رسمیت نشناخته است.

تیخانوسکایا بعد از شکست در انتخابات به کشور لیتوانی گریخت و در آنجا ضمن اتهام زنی درباره تقلب در انتخابات، در حال رایزنی و دیدار با مقام‌های آمریکایی و برخی کشورهای اروپایی علیه لوکاشنکو است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول