اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادامه حملات شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا به شهروندان شرق سوریه

شبه نظامیان عضو گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه با سفارش نظامیان اشغالگر آمریکایی به مجتمعی مسکونی در شهر الحسکه حمله کرده و با بیرون راندن وحشیانه اهالی ، آنجا را به تصرف خود درآوردند.

ادامه حملات شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا به شهروندان شرق سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا با حمله به شماری از خانه‌های مجتمع مسکونی «پلیس» در محله «غویران» استان «الحسکه» در شرق سوریه از اهالی آنجا خواستند، خانه‌هایشان را تخلیه کنند، علاوه بر اینکه شماری از زنان ساکن آنجا را هم مورد ضرب و شتم قرار دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) به نقل از منابع محلی اعلام کرد که گروهی از شبه نظامیان عضو گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) با محاصره چندین خانه در مجتمع مسکونی پلیس در محله غویران اهالی خانه‌ها را به زور سلاح بیرون کرده و زنانی را که قصد مقاومت داشتند، مورد ضرب و شتم و بی احترامی قرار دادند و با زور سلاح از دیگر ساکنان این مجتمع خواستند، آنجا را تخلیه کنند.

در این حمله دستکم یک زن و کودک دچار جراحت شدید از ناحیه بدن و دست و صورت شده و به بیمارستان منتقل شدند.

خانه‌های مجتمع پلیس در همجواری زندان غویران و نزدیک به ساختمان‌هایی واقع است که نظامیان اشغالگر آمریکایی به شکل غیرقانونی به تصرف خود درآوردند و تسلط بر این محله هم به دستور نظامیان آمریکایی و به منظور محرمانه ماندن رفتارهایشان در آنجا انجام شده است.

به گفته منابع محلی، شبه نظامیان کُرد پیش از این هم خیلی از خانه‌های مردم و بخصوص در مناطق نزدیک به پایگاه‌های غیرقانونی نظامیان اشغالگر آمریکایی را به تصرف خود درآوردند تا این مناطق از سکنه خالی شود، همان اتفاقی که اخیرا برای ساکنان مجتمع مسکونی الشبابی در حی الزهور الحسکه رخ داد.

اقدام امروز شبه نظامیان کُرد نیروهای دموکراتیک سوریه هم در راستای تکمیل تسلط  این نیروها بر ساختمان‌های دولتی و خصوصی در مواضع استقرار نظامیان اشغالگر آمریکایی در جنوب محله غویران بوده است، زیرا پیش از این هم ساختمان‌های دولت سوریه در محله غویران از جمله ساختمان شرکت برق الحسکه، استادیوم ورزشی، بخشی از ساختمان مسکن جوانان و چند ساختمان دولتی دیگر، تخلیه و کارکنان آنجا بیرون رانده شدند.

در همین حال، در  پاسخ به جنایات شبه نظامیان گروه دموکراتیک سوریه مستقر در منطقه الجزیره سوریه و حامیان آمریکایی آنها، امروز هم دو عملیات جداگانه علیه این عناصر انجام شده که به کشته شدن یکی از آنها و زخمی شدن یک نفر دیگر منجر شد.

افراد ناشناس در شهرک «مرکده» در جنوب استان الحکسه هم امروز یکی از شبه نظامیان کُرد را به ضرب گلوله به قتل رساندند؛ همزمان انفجار یک بمب دستی در مسیر حرکت خودروی شبه نظامیان کُرد در نزدیکی روستای «الدشیشه» در شهرک مرکده الحسکه به زخمی شدن چند شبه نظامی سوار بر خودروی مذکور شد.

حملات افراد ناشناس به شبه نظامیان کُرد وابسته به نظامیان آمریکایی در شرق سوریه ادامه دارد. شنبه گذشته هم در انفجار یک دستگاه موتور سیکلت در روستای هیمو در غرب شهر «القامشلی» دو شبه نظامی کُرد کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. یک شبه نظامی دیگر به ضرب گلوله افراد ناشناس در پیرامون محله الدرعیه در غرب شهر الرقه کشته شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول