اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

موافقت مصر با میزبانی مذاکرات فلسطینی-فلسطینی

دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح از موافقت مصر با میزبانی مذاکرات میان گروه‌های فلسطینی تا نهایی کردن آشتی ملی خبر داد.

موافقت مصر با میزبانی مذاکرات فلسطینی-فلسطینی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح امروز (سه شنبه) اعلام کرد، مصر با میزبانی مذاکرات فلسطینی-فلسطینی موافقت کرده است.

الرجوب به رادیو «صوت القدس» گفت، گفت‌وگوها میان فتح و حماس نشأت گرفته از خواست واقعی دو طرف است و وحدت ملی یک گزینه راهبردی است.

وی تأکید کرد: گفت‌وگوهای دوجانبه مبنایی برای کار مشترک میان دو جنبش برای برگزاری انتخابات است. گفت‌وگوها دوجانبه با حماس در چارچوب توافق‌های ابتدایی است و پس از آن به منظور مشورت به دبیران کل گروه‌های فلسطینی ارائه خواهد شد تا توافق بر سر آن حاصل شود.

الرجوب گفت، گفت‌وگو میان فتح و حماس برای شکل‌دهی آینده بر اساس مبدأ ایجاد کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ ، افزایش درگیری‌ها با رژیم اشغالگر و استفاده از مخالفت بسیاری از کشورها و ملت‌ها با اقدامات رژیم صهیونیستی در خصوص فلسطینی‌هاست.

وی در خصوص موضع جهاد اسلامی نیز تصریح کرد، «زیاد النخاله» دبیرکل این جنبش همواره مشوق تفاهم‌های به دست آمده بوده و جهاد اسلامی هیچ گاه مانعی در برابر وحدت موضع ملی نبوده است.

الرجوب ضمن اشاره به اجماع بی‌سابقه و مثبت میان گروه‌های فلسطینی افزود، درست است که برخی موانع در مسیر آشتی فلسطینی وجود دارد اما این موانع پشت سر گذاشته خواهند شد.

اخیرا، دو جنبش فتح و حماس در پایان دیدار خود در استانبول از توافق نهایی بر سر چشم‌اندازی مشترک برای گفت‌وگو فراگیر ملی خبر دادند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول