اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

کاهش صادرات بر اثر سیاست گذاری‌های سخت ارزی و تجاری

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به عوامل مختلف تاثیرگذار بر صادرات کشور گفت: سیاست های سخت ارزی و تجاری سیاستگذاران باعث کاهش صادرات در سال جاری شده است.

کاهش صادرات بر اثر سیاست گذاری‌های سخت  ارزی و تجاری

حسین سلاح ورزی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس  در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه چرا علیرغم افزایش قیمت ارز که عاملی برای افزایش صادرات می باشد، در نیمه نخست سال جاری شاهد افت صادرات بودیم، گفت: اگرچه نرخ ارز و افزایش قیمت آن عامل تقویت کننده صادرات است و باید افزایش قیمت ارز باعث افزایش صادرات در سال جاری می شد اما عوامل دیگری نیز  دخیل و سهیم در وضعیت صادرات هستند. 

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران  با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ناشی از آن بر کاهش صادرات در نیمه نخست امسال اثرگذار بوده است، افزود: اما مهمتر از آن اثر گذاری مجموعه سیاست های تجاری و ارزی کشور است که نقش مستقیم و موثری بر افزایش و یا کاهش صادرات دارد. 

وی بیان داشت: تنگ تر شدن حلقه تحریم ها و اثرات آن بر اقتصاد کشور طی دو سال اخیر، سیاستگذاران را  مجبور به اتخاذ تصمیمات، سختی کرده است که این تصمیمات باعث کاهش صادرات در نیمه اول سال شد. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول